خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارگران بنگلادشی برای افزایش حقوق به خشونت کشیده شد/ دولت: کالابرگ جیره کالاهای اساسی توزیع می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۰۵۷۵

بخش پوشاک بنگلادش چهار روز متوالی است که در اعتصاب و تظاهرات به سر می‌برند و خواستار افزایش دستمزدها در پی افزایش قیمت اقلام ضروری هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روزنامه دیلی استار چاپ هند، کارگران بخش پوشاک بنگلادش چهار روز  متوالی است که در اعتصاب و تظاهرات به سر می‌برند و خواستار افزایش دستمزدها در پی افزایش قیمت اقلام ضروری هستند.

پلیس بنگلادش نیز روز گذشته یک کارگر پوشاک را در جریان تظاهرات کارگران در میرپور پایتخت به جرم رهبری و لیدر بودن کارگران در بنگلادش دستگیر کرد.

در ادامه اعتراضات روز گذشته کارگران پوشاک برای افزایش دستمزدها، دولت به تشکیل هیاتی برای حداقل دستمزدها راضی شد تا در اسرع وقت ساختار جدید حقوقی را برای کارگران تعیین کند.

وزیر پیشین کشتیرانی، شاه‌جهان خان (که رهبر با سابقه یک اتحادیه کارگری نیز بوده) در یک کنفرانس مطبوعاتی در  پایتخت گفت که دولت به زودی کارت‌های جیره بندی را در اختیار کارگران قرار می‌دهد تا بتوانند برخی از کالاهای اساسی را با قیمت‌های پایین تر خریداری کنند.

شاه‌جهان خان قبل از برگزاری کنفرانس مطبوعاتی، نشستی سه جانبه با حضور بلندپایه‌های دولت، رهبران اتحادیه کارگران پوشاک و صاحبان کارخانه‌ها برگزار کرد تا در مورد تظاهرات کارگران شرکت بزرگ چند ملیتی پوشاک بنگلادش یعنی RMG صحبت کنند.

پیش از این، حداقل دستمزد ماهانه کارگران پوشاک در دسامبر سال 2018 افزایش یافته بود اما کارگران این افزایش را ناچیز می‌دانند.

پیش از این شرکت RMG و مدیران آن کارگران معترض را مرتبط با یک گروه تروریستی اسلام گرا یعنی جماعت المجاهدین بنگلادش (JMB) منطقه رنگپور، خوانده بودند.

آشوب ادامه دارد

کارگران پوشاک روز گذشته در مناطق میرپور و اوتارا روز گذشته نیز تظاهرات کرده بودند و خواستار افزایش دستمزدها شدند زیرا قیمت کالاهای ضروری روزانه افزایش یافته است.

این تظاهرات که از روز شنبه آغاز شد، پس از یک روز تعطیلی وارد چهارمین روز خود شد. مهتاب اودین، معاون کمیسر پلیس کلان شهر داکا (بخش میرپور) گفته است که پلیس تلاش کرد کارگران را دور کند، اما آنها تکه‌های آجر را به سمت آنها پرتاب می‌کنند.

کارگران نیز می‌گویند پلیس برای متفرق کردن کارگران از نارنجک صوتی و گلوله‌های پلاستیکی و ساچمه‌‌ای استفاده کردند. کمال حسین، یک کارگر شرکت پوشاک RMG در میرپور، گفت که تظاهرات مسالمت آمیز داشتند، اما پلیس بدون هیچ گونه تحریکی به آنها حمله کرد.

کارگران اعتصابی همچنین ادعا کردند که بسیاری از همکاران آنها در توسط پلیس در چند روز گذشته بازداشت شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز