خبرگزاری کار ایران

مصری:

تبعیض بین صندوق‌ها باعث ایجاد تنش می‌شود/ صندوق‌های بازنشستگی از ابزارهای حفظ کرامت هستند

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۵۲۰۸

یک نماینده مجلس گفت: تبعیض بین صندوق‌ها باعث ایجاد تنش می‌شود. این تبعیض‌ها حس حقارت به مردم می‌دهد. اینکه حقوق اعضای یک صندوق نسبت به حقوق اعضای صندوق دیگر بیشتر می‌شود، خوشایند نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامرضا مصری، نایب رییس مجلس شورای اسلامی، در همایش صندوق روستاییان و عشایر ضمن اشاره به بند ششم ماده دوم قانون اساسی گفت: در این بند به حفظ کرامت و ارزش والای انسان اشاره شده است و ما کارگزاران نظام باید به حفظ کرامت و شان انسان توجه کنیم و یکی از ابزار حفظ این کرامت صندوق‌های بازنشستگی هستند.

مصری ادامه داد: ما باید متناسب با نیاز هر کس به او کمک کنیم اما متاسفانه بانک اطلاعاتی منسجمی برای تشخیص تمام لایه‌ها و سطوح جامعه نداریم تا از آن طریق متناسب با نیاز گروه‌های جامعه به آنها از طریق صندو‌ق‌ها کمک کنیم.

وی گفت: در کنار بیمه روستاییان، بیمه رانندگان، بیمه کارگران روزمزد ساختمانی، بیمه هنرمندان صنایع دستی و بیمه زنان خودسرپرست را نیز پیگیری کردیم. در واقع با مراجعه به گروه‌های تحت پوشش کمیته امداد متوجه شدیم گروه‌هایی بعد از مدتی به کمیته امداد مراجعه می‌کنند و برای همین تلاش کردیم با پرداخت بخشی از حق بیمه‌ی آنها، این گروه‌ها را  بیمه صندوق تامین اجتماعی کردیم.

مصری بیان کرد: آرزوی من این است که روزی ۹۵درصد از مردم ایران بیمه تامین اجتماعی داشته باشند. تمام صندوق‌ها باید یک ویترین و یه نوع عملکرد داشته باشند. ما باید به سمت یکپارچگی و فراگیری تامین اجتماعی برویم و این همان چیزی است که در قانون اساسی آمده است.

مصری تاکید کرد: تبعیض بین صندوق‌ها باعث ایجاد تنش می‌شود. این تبعیض‌ها حس حقارت به مردم می‌دهد. اینکه حقوق اعضای یک صندوق نسبت به حقوق اعضای صندوق دیگر بیشتر می‌شود، خوشایند نیست.

وی افزود: زمانی قانون پرداخت حق بیمه‌ی حداکثر ۷ برابر حداقل برای تمام صندوق‌ها یکسان بود اما در دولت قبل این موضوع برای صندوق کشوری تغییر کرد و به ۲۱ درصد افزایش یافت. این باعث تبعیض حقوق بین صندوق‌ها می‌شود.

این نماینده مجلس به چالش‌های صندوق‌های بازنشستگی و ضعف محاسبات اکچوئری اشاره کرد و گفت: با بخشنامه‌ها و قوانین و دستوالعمل‌های حمایتی بسیار، بر این صندوق‌ها آسیب وارد کرده‌ایم. امروز این صندوق‌ها از صندوق بیمه به صندوق حمایتی تبدیل شده‌اند. صندوق بیمه باید براساس محاسبات اکچوئری اداره شود.

وی گفت: من امیدوارم در دولت فعلی یکپارچگی در نظام صندوق ها ایجاد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز