خبرگزاری کار ایران

طلب مزدی تعدادی از کارگران خدماتی شهرداری الوند از پیمانکار سابق

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۶۸۵۹

یکی از پیمانکاران پیشین شهرداری الوند از حدود ۲ سال قبل بابت بخشی از معقوات مزدی ۸۰ کارگر خدماتی بدهکار است.

گروهی از کارگران خدماتی شاغل در شهرداری الوند در تماس با خبرنگار ایلنا، گفتند: از حدود دو سال پیش بین سالهای ۹۸ و۹۹ تحت مسئولیت یک شرکت پیمانکاری به عنوان کارگران خدمات در شهرداری مشغول به کار بودیم اما از زمان خاتمه قرارداد پیمانکار، تاکنون هنوز نتوانسته‌ایم مطالبات معوقه خود را از پیمانکار دریافت کنیم.

به ادعای این تعداد کارگر خدماتی، آنها در طول زمان ۱۶ ماهه‌ای که زیر نظر پیمانکار مذبور مشغول فعالیت بوده‌اند بابت حق سنوات، عیدی، اضافه کار، حق تعطیل کاری و جمعه‌کاری و حق لباس و ... طلبکارند.

طبق اظهارات این کارگران، مدیران شهرداری الوند بعد از خروج پیمانکار قبلی، قرارداد کار جدیدی را در بخش خدمات با پیمانکار جدید منعقد کرده و پیمانکار جدید تا امروز حقوق و سایر مزایای کارگران را هر چند نزدیک به حداقل حقوق است، به موقع پرداخت کرده است.

بنا بر این گزارش، کارگران پیمانی واحد خدمات شهرداری الوند در استان قزوین درعین حال خواستار دریافت مطالبات معوقه هستند، اما مسئولان شهرداری با وجود خروج پیمانکار پیشین به عنوان کارفرمای اصلی مسئولیت پیگیری پرداخت مطالبات کارگران را برعهده نمی‌گیرند.

به گفته کارگران، هر یک از ما کارگران بین ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان بر اساس برآورد اداره کار از پیمانکار سابق طلبکارهستیم و شهرداری آن زمان بدون وصول طلب کارگران، با پیمانکار تسویه حساب کرده است.

بر اساس اظهارات کارگران، آنان برای پیگیری مطالبات معوقه خود از این پیمانکار حدودا یکسال پیش به اداره کار الوند شکایت کردند با وجود آنکه اداره کار حکم به پرداخت مطالبات کارگران از سوی کارفرمای سابق کرده است اما نه کارفرمای سابق و نه مدیران شهرداری به عنوان کارفرمای اصلی مسئولیت پرداخت مطالبات کارگران را برعهده نمی‌گیرند بنابراین پرونده شکایت کارگران برای اجرا به نهاد قضایی شهرستان واگذار شده است.

کارگران بخش خدمات شهرداری الوند در خاتمه درباره تبدیل وضعیت شغلی خود گفتند: همه ما سالهاست به صورت حجمی تحت مسئولیت چند شرکت پیمانکار مشغول کاریم و تلاش زیادی برای حذف فعالیت پیمانکار انجام داده اما نتیجه‌ای نگرفته‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز