خبرگزاری کار ایران

در تماس با ایلنا مطرح شد؛

اعتراض کارکنان دفاتر پیشخوان دولت به‌ عدم تغییر تعرفه‌ی خدمات/ تورم ۱۴۰۱ را با حقوق ۹۹ رد می‌کنیم!

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۳۲۴۲

سال ۹۷ بحث تغییر تعرفه‌های دفاتر پیشخوان مطرح و سال ۹۸ بررسی شد تا اینکه بالاخره در سال ۹۹ افزایش تعرفه دفاتر خدمات پیشخوان ابلاغ شد اما از آن زمان به بعد تعرفه‌ها تغییر نکرده است.

 کارکنان دفاتر پیشخوان دولت در تماس با خبرنگار ایلنا، به‌ عدم تغییر تعرفه‌ی خدمات دفاتر پیشخوان اعتراض کردند. 

آن‌ها می‌گویند: حدود ۱۷ هزار دفاتر پیشخوان دولت در سراسر کشور مشغول به کار هستند که اگر به این تعداد آی سی تی‌های روستایی را اضافه کنیم، تعداد آن‌ها بسیار بیشتر می‌شود. 

به گفته‌ی آن‌ها؛ در حال حاضر کارمندان این دفاتر با خانواده‌هایشان که صدها هزار نفر می‌شوند، با حقوق سه سال پیش زندگیِ خود را سپری می‌کنند. 

سال ۹۷ بحث تغییر تعرفه‌های دفاتر پیشخوان مطرح و سال ۹۸ بررسی شد تا اینکه بالاخره در سال ۹۹ افزایش تعرفه دفاتر خدمات پیشخوان ابلاغ شد. 

یکی از مسئولین دفاتر پیشخوان می‌گوید: ما به قیمت سه سال پیش درآمد کسب می‌کنیم اما مجبوریم به قیمت امروز خرج کنیم. سه سال پیش حق بیمه کارمند ۴۰۰ - ۵۰۰ هزار تومان بود، الان حق بیمه یک میلیون و ۷۵۰هزار تومان شده است. ما طبق تعرفه‌ی دو سال قبل درآمد کسب می‌کنیم؛ چطور با آن درآمد این حق بیمه و پول آب و برقِ دفاتر را پرداخت کنیم. من دیگر نمی‌توانم حقوق کارکنان خود را پرداخت کنم و تنها راهی که برایم مانده تعدیل نیروی کارم است. 

نیروهای دفاتر پیشخوان دولت می‌گویند: سازمان تنظیم مقررات، متولی افزایش تعرفه است اما این سازمان دولتی که خود از دولت حقوق می‌گیرد نمی‌تواند دردِ یک کارمندِ ساده را متوجه شود. آن‌ها نمی‌تواند درک کنند که چطور می‌توان با حقوق سه سال پیش از پسِ قیمتهای سر به فلک کشیده برآمد. همین امروز هم اگر تعرفه‌ها را بالا ببرند باز هم به زور می‌توان از پسِ هزینه‌های زندگی برآمد. از سه سال پیش همه چیز تغییر کرده چرا تعرفه‌های ما نباید تغییر کند؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز