خبرگزاری کار ایران

پاناما کنوانسیون منع خشونت و آزار در محیط کار را تصویب کرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۳۹۸۳

پاناما بیست و یکمین کشوری است که کنوانسیون شماره ۱۹۰ سازمان بین المللی کار را با هدف حذف خشونت و آزار و اذیت در بازار کار تصویب کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از پایگاه سازمان جهانی کار، پاناما سند تصویب کنوانسیون منع خشونت و آزار و اذیت در محیط کار، (مقاوله نامه شماره ۱۹۰ ILO) را نزد سازمان جهانی کار تودیع کرد. پاناما بیست و یکمین کشور عضو سازمان بین المللی کار است که کنوانسیون شماره ۱۹۰ را تصویب کرده و نهمین کشور در حوزه آمریکای لاتین و کارائیب است که به این مقاوله نامه می‌پیوندد. 

کنوانسیون شماره ۱۹۰ اولین معاهده بین المللی است که به خشونت و آزار و اذیت در بازار کار پرداخته است؛ همراه با توصیه‌نامه شماره ۲۰۶، که درباره منع خشونت در محیط کار مطرح است. این کنوانسیون چارچوبی مشترک برای اقدام، فرصتی بی‌نظیر برای ایجاد آینده کاری مبتنی بر عزت و احترام، و نشان دهنده حق همه مردم برای داشتن جهانی عاری از خشونت و آزار و اذیت است. این ابزارها برای تحقق اهداف تعیین شده در اعلامیه صدمین سالگرد کار آینده سازمان جهانی کار که در سال ۲۰۱۹ به تصویب رسید، کلیدی خواهند بود، که به وضوح متعهد به جهانی عاری از خشونت و آزار و اذیت در محیط کار می‌شوند. 

دوریس زاپاتا آسودو (وزیر کار و توسعه مشاغل پاناما)، سند تصویب این کنوانسیون را در مراسمی در ژنو به مدیرکل سازمان بین المللی کار تحویل داده است. وزیر کار پاناما گفت: تعهد کشور من به ایجاد محیط کاری که در آن انسان‌ها و شرکت‌ها در برابر آزار و اذیت در محل کار خود محافظت می‌شوند، اکنون با پیوستن به این مقاوله نامه تقویت شده است. 

گیلبرت هونگبو، مدیرکل ILO، در زمان دریافت اسناد تصویب یادآور شد: کنوانسیون شماره ۱۹۰، همراه با توصیه شماره ۲۰۶، اولین چارچوب مشترک برای اقدام برای ایجاد آینده کاری امن برای جهان است. این مقاوله نامه بر اساس کرامت انسانی تدوین شده، و نشان می‌دهد که برای همه افراد در بازار کار، ریشه کنی خشونت و آزار جنسیتی، اهمیت ویژه دارد. 

سازمان جهانی کار اعلام کرده است: امید است که تصویب کنوانسیون شماره ۱۹۰ به تقویت اقدامات اتخاذ شده در کشور برای رسیدن به دنیای کار عاری از خشونت و آزار کمک کند. پاناما تا امروز ۸۰ کنوانسیون (که ۵۴ کنوانسیون در حال اجرا هستند) را تصویب کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز