خبرگزاری کار ایران

کارکنان بخش آموزش پرو پنجشنبه وارد اعتصاب سراسری می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۸۷۹۹

کارکنان آموزش و پرورشی عضو اتحادیه واحد نیروهای آموزش و پرورش پرو (SUTEP) اعتصاب فراگیر با اعتراضات همراه در سراسر پرو در روز ۱۷ نوامبر (پنجشنبه) برگزار می‌کنند.

به گزارش خبرنگارر ایلنا، کارمندان و کارکنان بخش آموزش پرو برای اعتراضات در سراسر پرو در ۱۷ نوامبر (پنجشنبه) برنامه‌یزی کردند. 

دولت در واکنش به این خبر اعلام کرده که افزایش تدابیر امنیتی، اختلالات محلی حمل‌ونقل احتمالی است. 

آن‌ها برای درخواست بودجه بیشتر از سوی دولت برای بخش آموزش این اعتصابات و اعتراضات را طراحی کردند. 

تظاهرات اصلی در مقر SUTEP در پایتخت پرو یعنی شهر لیما برگزار می‌شود؛ جایی که فعالان قصد دارند تا زمانی که مقامات به خواسته‌های خود رسیدگی کرده و به طور نامحدود در اعتصاب باقی بمانند. 

تظاهرات بیشتر در نزدیکی مدارس و ساختمان‌های دولتی در مراکز شهری وجود دارد. برگزارکنندگان ادعا می‌کنند که شرکت در اعتصاب برای جلوگیری از تأثیرگذاری بر برنامه کلاس‌ها از نظر زمانی محدود خواهد بود. چند صد نفر می‌توانند در هر تظاهراتی در سراسر مدارس این کشور شرکت کنند، که احتمالاً مشارکت بیشتری برای تظاهرات اصلی در لیما را موجب خواهد شد. 

احتمال افزایش تدابیر امنیتی و اختلالات حمل‌ونقل محلی در نزدیکی محل‌های تظاهرات وجود دارد. تظاهرات احتمالاً به‌طور مسالمت‌آمیز سپری خواهند شد، هرچند در صورت تلاش پلیس برای متفرق کردن تجمع‌ها، درگیری‌ها ممکن است. 

لازم به ذکر است، فعالان صنفی بخش آموزش و پروش و همچنین معلمان، وضعیت معیشتی خود و همچنین مشکلات مدارس را ناشی از تصمیم دولت پرو برای کاهش بودجه آموزش و پروش این کشور ارزیابی می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز