خبرگزاری کار ایران

تسریع در ساخت «پتروشیمی دهدشت» برای اشتغال جوانان بومی

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۸۹۹۵

جوانان جویای کار شهرستان «کهکیلویه» در استان کهکیلویه و بویراحمد خواستار تسریع در ساخت کارخانه «پتروشیمی دهدشت» و رفع مشکلات و بازگشایی این پروژه اشتغال‌زایی شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تعدادی از جوانان جویای کار شهرستان «کهکیلویه» در استان کهکیلویه و بویراحمد، خواستار تسریع در حل مشکلات و رفع موانع راه‌اندازی پروژه سیمان دهدشت بعداز ۱۶ سال از کلنگ زنی شدند.

یکی از اهالی شهرستان «کهکیلویه» در تشریح مشکلات این واحد نیمه کاره گفت: پتروشیمی دهدشت که دردشت «کلاچو» شهرستان کهکیلویه واقع شده، از سال ۸۶ در حال ساخت است و بعد از یک دوره تعطیلی سال ۹۵ عملیات ساخت آن از سر گرفته شده است. در حال حاضر اهالی منطقه و شمار زیادی از جوانان جویای کار خواستار تسریع در بازگشایی این پروژه اشتغال‌زایی از سوی مسئولان هستند.

به گفته وی؛ در کنار اشتغال‌زایی، احداث پتروشیمی دهدشت با هدف تولید مواد اولیه پلی اتیلن سنگین برای تامین نیاز بازارهای داخلی و تغذیه صنایع پایین دستی و در مرحله بعد صادرات محصول به بازارهای جهانی حائز اهمیت است.

او با ابراز تاسف از بی‌توجهی مسئولان وقت برای راه‌اندازی این کارخانه، افزود: سالها این کارخانه نیمه کاره رها شده بود که در دولت سیزدهم ادامه ساخت آن تامین اعتبار شد و هم‌اکنون تعدادی کارگر بومی برای ساخت آن مشغول کار هستند.

این کارگر با بیان اینکه این پروژه به عنوان یکی از مراکز مهم صنعتی استان قرار بود برای حدود ۲۵۰ نفر اشتغال مستقیم بسازد، گفت: چندین پروژه عمرانی در شهرستان کهکیلویه در حال ساخت است که حرکت لاک پشتی دارند بنابراین باتوجه به شرایط بد اشتغال و اینکه شرکت پتروشیمی دهدشت در صورت راه‌اندازی می‌تواند یکی از منابع درآمدی و اشتغال دست‌کم هزار کارگر به‌صورت غیرمستقیم باشد، از مسئولان درخواست داریم برای آغاز فعالیت این واحد عمرانی، هرچه سریعتر اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز