خبرگزاری کار ایران

کارگران بافت بلوچ همچنان مشغول کارند/ انتظار برای راه‌اندازی واحد ریسندگی

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۰۲۱۳

کارگران بافت بلوچ می‌گویند: باحمایت مسئولان، مسائل کارخانه بافت بلوچ از دو سال پیش تقریبا حل شد و این واحد تولیدی هم‌اکنون با ۳۵۰ کارگر به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شماری از کارگران کارخانه بافت بلوچ در ایرانشهر پیرامون آغاز به کار کارخانه بعد از سال‌ها گفتند: از حدود دوسال پیش حدود ۳۵۰کارگر به‌صورت قراردادی در کارخانه بافت بلوچ مشغول کارند و از وضعیت فعلی اشتغال خود نسبت به قبل رضایت دارند.

کارگران اظهار داشتند: سال‌ها با چالش کارگری روبرو بودیم اما از دو سال پیش، کارفرما با تامین منابع مالی و تجهیز کارخانه، به مرور اقدام به راه‌اندازی واحد ریسندگی کارخانه کرد و در حال حاضر حدود 350 کارگر در آن مشغول کار هستند.

این کارگران با بیان اینکه از همه کسانی که در طول فعالیت شغلی‌مان از ما حمایت کرده و مطالبات‌مان را پیگیری کرده‌اند، سپاسگزاریم، افزودند: فعالیت این کارخانه از بهمن ماه سال ۶۲ با اشتغال حدود ۲ هزار نفر آغاز شد تا اینکه اوایل سال ۸۳، یک آتش‌سوزی در کارخانه اتفاق افتاد که به کارخانه و تجهیزات و ماشین‌آلات آن خسارت زیادی وارد کرد و بعد به دلیل مشکلات فراوان، این واحد در لیست شرکت‌های واگذاری به سازمان خصوصی قرار گرفت که درنهایت در سال ۹۳، با دستور اکید مقام معظم رهبری که همواره تاکید خاصی بر اشتغال‌آفرینی در منطقه محروم بلوچستان داشته‌اند، بافت بلوچ از لیست واگذاری‌ها خارج و برای توانمندسازی در اختیار سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران قرار گرفت.

به گفته کارگران این کارخانه؛ کارخانه‌ای که سه دهه قبل، ۲ هزار کارگر فعال و متخصص داشت، امروز با حداقل ظرفیت تولید و نیروی انسانی به فعالیت خود ادامه می‌دهد. وعده‌هایی مبنی بر راه‌اندازی بخش بافندگی این کارخانه داده‌اند اما هنوز این بخش کاملاً غیرفعال است که امیدواریم با راه‌اندازی آن تعداد زیادی از جوانان منطقه مشغول کار شوند.

این کارگران با بیان اینکه کارخانه بافت بلوچ از ظرفیت‌های بالایی برای ایجاد شغل برای اهالی استان برخوردار است، گفتند: ما انتظار داریم مدیریت کارخانه با راه‌اندازی واحد بافندگی زمینه اشتغال شمار زیادی از کارگران جویای کار منطقه را فراهم کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز