خبرگزاری کار ایران

دهمین مراسم بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خانه کارگر:

مجلس طلب جامعه کارگری از دولت در بودجه بیاورد/ قرآن پناهگاه امن در مقابل فتنه‌های اجتماعی و فرهنگی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۹۵۱۷

دهمین مراسم بزرگداشت ایام الله دهه فجر در خانه کارگر جمهوری اسلامی به همت این تشکیلات به همراه برگزاری مسابقات قرآنی و همچنین توزیع جوایز و حضور رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دهمین مراسم بزرگداشت دهه فجر در خانه کارگر جمهوری اسلامی به همت به همراه برگزاری مسابقات قرآنی و همچنین توزیع جوایز و حضور محسن محمودی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تهران برگزار شد. 

در ابتدای این مراسم، محمدصادق محسنی کبیر، مدیر اجرایی دارالقرآن خانه کارگر ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ما در مجموعه خانه کارگر بنا داریم تا از حافظان کل قرآن و کسانی که در این زمینه تلاش می‌کنند به ویژه در جامعه کارگری حمایت کنیم. 

وی با بیان اینکه ما مشغول به ارائه خدمات فرهنگی به ضعیف‌ترین اقشار جامعه هستیم، اظهار داشت: اکنون کشور ما نیاز به یک فعالیت قوی فرهنگی دارد و با حضور جامعه قرآنی می‌توان در این راه کمک و راهنمایی و حمایت دریافت کرد. امیدواریم در سال‌های آینده، هم بتوانیم خدمات دارالقرآن خانه کارگر را گسترش دهیم و هم بتوانیم جشنواره قرآنی فجر را در سال‌های آینده با کیفیت بیشتر و بهتر برگزار کنیم. 

در ادامه، علیرضا محجوب، دبیرکل خانه کارگر جمهوری اسلامی با تبریک سالروز رویداد مهم پیروزی انقلاب اسلامی و اهمیت آن در ایران و جهان، تصریح کرد: مشکلات نباید باعث شود که ما از پشتیبانی انقلاب سر باز بزنیم و من همه را هر ساله مثل امسال به حضور در راهپیمایی بزرگداشت ۲۲ بهمن دعوت می‌کنم. 

وی با بیان اینکه دارالقرآن خانه کارگر یک رسالت مهم دارد و آن آموزش قرآن و احکام آن است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در شرایط کرونایی در دارالقرآن خانه کارگر توانستیم بهترین نتایج را به دست بیاوریم. امیدواریم اعضای خانه کارگر تا جای ممکن در تبلیغ خدمات انجام شده در این دارالقرآن کوتاهی نکنند زیرا آنچه که پناهگاه ماست، قرآن است. بنابر روایت منتصب به پیامبر، در زمانی که فتنه‌ها ما را فرامی‌گیرند، باید به قرآن پناه ببریم. 

محسن محمودی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران نیز به عنوان یکی از سخنرانان در این مراسم، ضمن قدردانی از تلاش مجموعه خانه کارگر برای حمایت از فعالیت‌های قرآنی و تبلیغی ابراز داشت: پیامبر اسلام (ص) تاکید داشتند که در هنگامه فتنه‌های فرهنگی و اجتماعی و هجوم آنها به سوی جامعه، به قرآن پناه ببرید.

وی افزود: در این دنیای پر از فتنه، انحراف و شهوت که استکبار از ابزار رسانه و فضای مجازی برای رسیدن به اغراض خود استفاده کرده و غیرت مردان و حجاب زنان را هدف گرفته است، کار خوبی که اعضای خانه کارگر می‌کنند، پناه‌بردن به قرآن است و توصیه ما آن است که این کار را با قوت ادامه بدهند. 

به گفته رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، خدا در سوره توبه آیه ۱۲۰ می‌فرماید که «حرکت جمعی شما که باعث خشم دشمنان‌تان می‌شود، باعث ثبت عمل صالح برای شما می‌شود. وقتی شما در آستانه ۲۲ بهمن به خیابان می‌آیید و منافقین و دشمنان و ضد انقلاب و آمریکا و اسرائیل به خشم می‌آید، این عمل به عنوان عمل صالح برای شما ثبت خواهد شد.» 

محمودی اضافه کرد: ما برای نوجوانان و جوانان در روز ۲۲ بهمن غرفه‌های بسیار مناسبی با برنامه‌های گسترده تدارک دیده‌ایم. 

وی با تاکید بر حضور پر شور برای دفاع از انقلاب، ابراز امیدواری کرد که این مسیر تا ظهور ولیعصر (عج) ادامه یابد. 

در انتهای این مراسم، حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری ضمن گرامیداشت دهه فجر بیان کرد: سخت است در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بخواهیم جملاتی به کار ببریم که بخواهیم واقعیت‌ها را بگوییم و در عین حال تلاش کنیم تا به ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی جفا و کم‌لطفی صورت نگیرد. 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی دستاوردهای مختلفی داشته که در حوزه نظامی و علمی و فناوری رشد قابل ملاحظه داشتیم، عنوان کرد: این در حالی است که باید متذکر شویم که ما در حوزه اقتصادی موفقیت چندانی را با توجه به ارزش‌ها و آرمان‌های اقتصادی این نظام به دست نیاوردیم. 

به گفته معاون دبیرکل خانه کارگر، عدم موفقیت‌ها به مردم و انقلاب برنمی‌گردد بلکه به مسئولان بازمی‌گردد زیرا مسئولی که نتوانسته در حوزه اقتصادی توسعه بیافریند، خود مشکل دارد و انقلاب مقصر این مسئله نیست. 

صادقی با اشاره به وضعیت بودجه سال جاری یادآور شد: هم قانونگذار و هم مجری قانون به طبقه فرودست جامعه در این بودجه فشار آورده است. برای مثال در بند (ل) تبصره ۵ سند لایحه بودجه وقتی به طلب سازمان تامین اجتماعی از دولت رسیدند، این میزان که در واقع امروزه به ۶۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده را محاسبه نکرده و تنها اصل پول انباشت شده از بدهی‌ها در گذشته (بدون به‌روزرسانی ریالی) را مدنظر قرار دادند.

وی اضافه کرد: این در حالی است که دیوان عدالت اداری و ماده ۲۸ قانون تامین اجتماعی تایید کردند که دولت‌ها باید سالانه ارزش ریالی سهم خود در سازمان تامین اجتماعی را محاسبه و به طور نقدی به صندوق سازمان تامین اجتماعی واریز کنند. 

این فعال کارگری با تاکید بر اینکه در طول ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی مسئولان این سهم را به صندوق سازمان تامین اجتماعی واریز نکردند و امروزه این طلب به ۶۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است، بیان کرد: حال که می‌خواهند در بودجه بخش اندکی از آن را تادیه کنند، ادعا کردند که ما اصل بدهی و نه ارزش به‌روز شده ریالی آنها از سال‌های قبل را پرداخت می‌کنیم!

به گفته صادقی، دولت به این توجه نکرده است که طلا و دلار در دهه ۶۰.۷۰ و ۸۰ چند تومان بوده است و ارزش ریال سی سال قبل نسبت به اکنون چقدر تغییر کرده که حالا می‌خواهد تنها اصل بدهی را پرداخت کند؟ 

وی با بیان اینکه همین اقدامات غلط مسئولان است که مردم را نسبت به اصل انقلاب و نظام که بسیار با ارزش هستند، بدبین می‌کند، گفت: علت این مشکلات، آن است که ما کارگران و مردم فرودست نماینده خود را به مجلس نمی‌فرستیم و نمایندگان تشکل‌ها باید ساعت‌ها پشت درب مجلس برای یک صحبت کوتاه پشت درب اتاق‌های مجلس قدم بزنند تا نماینده‌ای را تنها با ۲۰ هزار رای ملاقات کنند! 

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با بیان اینکه انقلاب با پشتوانه مستضعفین به پیروزی رسید، اظهار داشت: امیدواریم مستضعفین در قطار انقلاب حفظ شوند زیرا همین طبقات فرودست هستند که نیروی اصلی انقلاب محسوب می‌شوند. اگر همین جامعه کارگری از قطار انقلاب پیاده شود، انقلاب پشتوانه اصلی خود را از دست خواهد داد.

صادقی ادامه داد: توصیه من به مجلس و به ویژه کمیسیون تلفی این است که به جامعه کارگری و سازمان تامین اجتماعی توجه کرده و محرومان را فراموش نکنند. طلب این بخش بزرگ از جامعه را در بودجه ببینید و طلب و سود آن را با ارزش به‌روز شده ریالی واقعی آن در بودجه بگنجانید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز