خبرگزاری کار ایران

امیدواری کارگران سهامدار فرش گیلان با وعده مسئولان «ایران سازه»/ سهام کارگران پیگیری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۱۸۵۸

کارگران بازنشسته سهامدار فرش گیلان با وعده‌های مسئولان حراست شرکت «ایران سازه» متعلق به تامین اجتماعی به وضعیت سهام خود امیدوار شدند.

کارگران بازنشسته سهامدار فرش گیلان در تماس با خبرنگار ایلنا، از امیدواری برای بهبود وضعیت سهام خود به دنبال وعده‌های روز چهارشنبه هفته گذشته با مسئول حراست شرکت «ایران سازه» متعلق به تامین اجتماعی به عنوان سهامدار اصلی این واحد خبر دادند.

این کارگران که صبح روز چهارشنبه (۲۶ بهمن ماه) در انتقاد به وضعیت نامشخص ۵/۷درصد از سهام این واحد تولیدی خود در  رشت برای چندمین بار دست به اعتراض صنفی زده بودند، امیدوارند با وعده‌های مطمئن داده شده از سوی مسئولان واحد حراست شرکت ایران سازه وضعیت سهام آن‌ها مشخص شود.

نماینده کارگران سهامدارفرش گیلان در این باره به ایلنا گفت: در سال ۷۶ سهام کارخانه فرش گیلان (تولیدکننده انواع فرش و موکت) از سوی وزارت صنایع دولت وقت بین شرکت سرمایه‌گذاری صنایع عمومی تامین، شرکت صنایع کاغذسازی کاوه و حدود ۲۲۸ کارگری که آن زمان در این واحد تولیدی مشغول بوده‌اند، تقسیم شده است.

او با بیان اینکه درحال حاضر کارگران در کنار سهام‌داران اصلی این شرکت، ۵/۷ درصد سهام را دارا هستند، گفت: او و سایر همکارانش بیش از ۲۵ سال است سهامدار این واحد تولیدی هستند که متاسفانه طی این مدت سود سهامی دریافت نکرده‌اند. در عین حال سالهاست ما کارگران سهام‌دار خواهان شفاف‌سازی از روند توزیع سود سهام و گزارش‌های سالانه سهام‌های خود هستیم که تا امروز عملی نشده بود و سهام‌داران اصلی توجهی به ما کارگران نمی‌کنند.

به گفته وی؛ بعد از اجتماع روز چهارشنبه حدود ۱۳۰ نفر از کارگران بازنشسته سهامدار فرش گیلان مقابل کارخانه که در آن نمایشگاه عیدانه برگزار شده بلافاصله مسئول حراست شرکت ایران سازه (که متعلق به تامین اجتماعی است) با اختلالی که در روند فروش غرفه‌داران ایجاد شد با یکی از نمایندگان کارگران معترض ارتباط تلفنی گرفت و قرار شده تا چندروز آینده به صورت ویژه وضعیت سهام کارگران را پیگیری کند.

او در خاتمه به نمایندگی از همکاران خود تصریح کرد: این وعده‌ها را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک وضعیت  بلاتکلیف سهام ما مشخص شود؛ انتظار داریم سهامداران اصلی با پرداخت حق سهم کارگران از روند توزیع سود سهام و گزارش‌های سالانه به ما سهامداران جزء گزارش بدهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز