خبرگزاری کار ایران

توقف تولید در کارخانه قند شیروان به علت قطع گاز/ بیکاری موقتِ ۴۰۰ کارگر

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۴۰۲۲

با تعطیلی کارخانه قند شیروان به دلیل قطعی گاز، حدود۴۰۰کارگر این کارخانه بلاتکلیف و نگران از دست دادن شغل خود هستند.

منابع کارگری در استان خراسان شمالی گزارش کردند: کارخانه قند شیروان که در دهستان زیارت بخش مرکزی شهرستان شیروان در استان خراسان شمالی فعالیت دارد، از حدود ۴۵ روز پیش با قطعی گاز به طور کل تعطیل و کارگران کاری برای انجام ندارند.

یکی از کارگران گفت: کارخانه قند شیروان از یک ماه پیش به دنبال سیاست قطعی گاز واحدهای صنعتی تعطیل شده است، بنابر این حدود ۴۰۰ کارگری که در این واحد تولیدی مشغول کار هستند فعالیت شغلی ندارند.

او گفت: حدود ۱۵۰نفر از همکاران نیز به صورت فصلی با مجموعه قند شیروان همکاری دارند که هم اکنون شغل خود را از دست داده اند.

در این زمینه بهرام غیبی (مدیرعامل کارخانه قند شیروان) در ارتباط با تعطیلی این واحد تولیدی به سایر رسانه‌ها گفته است؛ قطعی گاز یک ماهه به دلیل برودت هوا و افزایش مصرف گاز خانگی صورت گرفته و این اتفاق ۵۵میلیارد تومان به این واحد تولیدی خسارت مالی وارد کرده است.

او با بیان اینکه پنج میلیارد تومان از این رقم مربوط به شربت و ۵۰ میلیارد تومان مربوط به‌ عدم کارکرد و تعویق بدهی بانکی است، گفت: اکنون به علت مشکلات پیش آمده، شکر خام رقیق شده برای تولید ۹۰۰ هزار تن شکر سفید در حال خراب شدن است.

وی با بیان اینکه علاوه بر خسارت‌های مالی، این اتفاق سبب بیکاری حدودا ۱۵۰ کارگر فصلی این کارخانه شده است گفت: با ادامه روند تعطیلی کارخانه در پرداخت مطالبات چغندرکاران نیز با مشکل مواجه می‌شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز