خبرگزاری کار ایران

گزارش تازه کنفدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری:

اتحادیه‌ها نقش حیاتی در شفافیت و عدالت دارند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۴۸۳۷

ITUC اعلام کرد: وجود اتحادیه‌های کارگری علاوه بر پیگیری تحقق عدالت حقوقی، برای ایمنی محیط کار و جلوگیری از طرح خواسته‌های غیر منطقی در میان برخی کارگران نیز حیاتی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از ITUC (کنفدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری)، این تشکل در گزارشی، از نتایج یک مطالعه در زمینه تاثیر تشکل‌ها و اتحادیه‌های کارگری در تحقق شفافیت و عدالت در کشورها خبر داد. این گزارش درباره نظام‌ها و الگوریتم‌های جدیدی که در محیط کار با ورود بیشتر فناوری و اتوماسیون بیشتر فضای کار ایجاد می‌شود، اظهارنظر کرده و نقش اتحادیه‌ها را در عصر پساصعنتی تبیین کرده است. 

در این گزارش آمده است: کارگران در سرتاسر جهان و نمایندگان آن‌ها از طریق توصیه‌هایی که برای مدیریت نیروی کار ارائه می‌دهند، با روابط مبتنی بر الگوریتم محیط کار ارتباط برقرار کرده و اطلاعات بیشتری از واقعیت کف اقتصاد کشورها دارند. این منجر به اشکال جدیدی از نظارت بر اقتصاد و محیط کار شده و عدم بهره‌گیری از آن، جایگاه کارگران را تضعیف می‌کند. 

گزارش جدیدی که توسط موسسه مطالعاتی (دیده‌بان الگوریتم‌ها) «AlgorithmWatch» به سفارش ITUC (کنفدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری) تنظیم شده است، در پایان از اتحادیه‌های کارگری می‌خواهد تا بر توصیه‌ها و راهنمایی‌ها برای توانمندسازی نمایندگان اتحادیه‌ها و کارگران مذاکره کننده در جریان چانه‌زنی طبقاتی بکوشند. 

این گزارش یافته‌های یک تمرین نقشه‌برداری جهانی را با هدف شناسایی واکنش اتحادیه‌های کارگری به یک پدیده رو به رشد محل کار ارائه می‌کند. با تمرکز بر شفافیت و پاسخگویی الگوریتم‌ها در دنیای کار، این گزارش شامل نمونه‌هایی از ۲۶ کشور منتخب است. 

آن مولن، مدیر ارشد سیاست و حمایت در موسسه دیده‌بان الگوریتم‌ها و نویسنده اصلی گزارش، توضیح داده است: «اتحادیه‌های کارگری اذعان دارند که شفافیت و مسئولیت‌پذیری در برابر عدالت می‌تواند در برابر خطرات ناشی از تحولات در محیط کار کمک کند. اما عمدتاً فعالیت‌های اتحادیه‌ها متاسفانه همچنان حول تدوین دستورالعمل‌ها و اصول اخلاقی و یادگیری در مورد تأثیر اتوماسیون در بازار کار متمرکز است.» 

به گفته نویسندگان این مطالعه، گام اساسی اتحادیه‌ها باید ایجاد ابزارهایی برای حمایت از منافع کارگران باشد. 

اوون تودور، معاون دبیر کل ITUC گفته است: اگر اتحادیه‌ها و تشکل‌های کارگری به درستی عمل کنند، رشد فناوری‌های جدید و اتوماسیون بیشتر محیط کار به نفع کارگران عمل خواهد کرد و موجب تضییع منافع آن‌ها نخواهد شد. مجموعه‌ای قوی از اصول و سیاست‌های اتحادیه کارگری باید به وجود بیاید که باعث ادغام منافع کارگران با یکدیگر شود. دولت‌ها هم باید اطمینان حاصل کنند که تنظیمات نظارتی و سیاستی اتحادیه‌ها به نحوی باشد که کارفرمایان هم درباره تحولات لازم در محیط کار آماده مذاکره شوند. 

این گزارش تاکید می‌کند: وجود اتحادیه‌های کارگری علاوه بر پیگیری تحقق عدالت حقوقی، برای ایمنی محیط کار و جلوگیری از طرح خواسته‌های غیر منطقی در میان برخی کارگران نیز حیاتی است و حضورشان در واحدهای مختلف واقع‌نگری را در عین تامین امنیت و سلامت در محیط کار، تقویت خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز