خبرگزاری کار ایران

اعتراض اعضای «فدراسیون کارکنان ایالتی‌ها و شهرداری‌های آمریکا» به وضعیت شغلی کارکنان فصلی و پروژه‌ای

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۵۲۹۳

اعضای شورای «فدراسیون کارکنان ایالتی‌ها و شهرداری‌های آمریکا» و «اتحادیه بین‌المللی کارکنان بخش خدمات» خواستار آن هستند که هیئت نظارت بخش مشاغل سخت ایالت کالیفرنیا مشکلات کارگران بخش «خدمات اضافی» را حل کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از پایگاه فدراسیون کارکنان ایالت‌ها و شهرداری‌های آمریکا، بیش از صدها کارگر بخش «خدمات اضافه کاری» در شهرداری‌های ایالت کالیفرنیا چندی پیش در مقابل مرکز دولتی در این ایالت جمع شدند تا خواستار بهبود شرایط کاری و کاهش استثمار از کارگران و کارمندان شهرداری‌های این ایالت شوند. 

اعضای شورای «فدراسیون کارکنان ایالتی‌ها و شهرداری‌های آمریکا(AFSCME)» و «اتحادیه بین‌المللی کارکنان بخش خدمات(SEIU)» در اجتماعات خود خواستار آن هستند که هیئت نظارت بخش مشاغل سخت ایالت کالیفرنیا مشکلات کارگران بخش «خدمات اضافی» را حل کنند. 

این کارگران با یک سیستم خدماتی و پرداخت دو لایه مواجه هستند که به نظر می‌رسد نمی‌توانند با شرایط آن خود را وفق دهند. 

کارگران می‌گویند که مدیران شهرستانی و ایالتی یک سیستم کارگری درجه دوم ایجاد کرده‌اند که براساس قراردادهای خود امکان مذاکره بر روی دریافتی و مزد خود را ندارند. این وضعیت مزایای بهداشتی، بازنشستگی یا مرخصی کارکنان را دچار مشکل می‌کند. 

کارگران بخش موسوم به خدمات اضافی می‌خواهند سیستمی را در شغل خود ایجاد کنند که آن‌ها را از دسترسی به حقوق و امتیازات اساسی موجود در قانون کار آمریکا برخوردار کند. 

به گفته آنها، کارکنان بخش خدمات مازاد بر سازمان شهرداری‌های ایالت کالیفرنیای آمریکا، کارمندان موقتی هستند که بیشتر به عنوان کارمندان پروژه‌های فصلی شهرداری استفاده می‌شوند. اضافه کاری آن‌ها که کاملا معمول و عادی است باید توسط ادارات محلی شهرداری ایالت‌ها تایید شود. این کارگران همچنین از مزایای بازنشستگی برخوردار نیستند. 

جابجایی زیاد نیرو، کمبود کارکنان کمکی، سختی کار و منابع و خدمات منطقه تحت فشار به عنوان شواهدی از مشکلات ایجاد شده توسط مدیریت ایالتی در لس آنجلس و سن متئو مورد اشاره کارکنان بوده است. حق اولیه برای مذاکره در مورد دستمزد، دریافت پوشش کامل مزایا و بازنشستگی برای کارگران و کارکنان پروژه‌های کوتاه‌مدت فصلی موسوم به «خدمات اضافی»، همه و همه از مطالبات دیروز این کارگران بود. 

کارگران و کارکنان این بخش حق برخورداری از مرخصی استعلاجی سه روزه بیماری بدون کسر از حقوق را در سال ندارند. 

مولیسا ویلت، رئیس اتحادیه بین‌المللی کارکنان بخش خدمات می‌گوید: «ما باید از حذف حق داشتن اتحادیه در محل کار و حضور اعضاء در هیات‌های نظارت کار در ایالت کالیفرنیا و شهر سن متئو جلوگیری کنیم و اطمینان حاصل کنیم که قراردادهای ما با کارگران دائمی دیگر تطابق حقوق دارد. باید مشخص شود سیستم شهرداری و ایالتی با کارگرانش چگونه رفتار می‌کند!» 

طبق این گزارش، شورای کارگران عضو اتحادیه خدمات شهرداری و ایالت‌ها در کالیفرنیای شمالی ۳۵ هزار عضو کارگر و کارمند عضو دارد. اعضای این اتحادیه در مدارس، کالج‌های محلی، آژانس‌های حمل‌ونقل، ایستگاه‌های خدمات عمومی، کلینیک‌ها و بیمارستان‌های ایالتی، شرکت‌های تأسیسات آب و فاضلاب شهری و همچنین خود بخش خدمات شهرداری‌ها کار می‌کنند که از وضعیت قراردادی و حقوقی مناسبی برخوردار نیستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز