خبرگزاری کار ایران

معلمان و کارکنان مدارس کالیفرنیای آمریکا بازهم وارد اعتصاب شدند/ اعتصاب با افزایش ۳۰ درصدی حقوق پایان یافت

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۶۸۱۲

کارکنان و معلمان آموزش و پرورش لس آنجلس پس از دور جدید اعتصابات خود توانستند در یکی از بزرگترین سیستم‌های مدارس این کشور، یک قرارداد کار جدید را به دولت تحمیل کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از خبرگزاری محلی ان.پی.آر، کارکنان و معلمان مدرسه‌های شهر لس آنجلس مرکز ایالت کالیفرنیای آمریکا پس از اعتصاب سه روزه بر سر دستمزدها، کلاس‌های دانش آموزان خود را تعطیل کردند. 

آن‌ها پس از دور جدید اعتصابات خود توانستند در یکی از بزرگترین سیستم‌های مدارس این کشور، یک قرارداد کار جدید را به دولت تحمیل کنند. 

توافق کارگران که در این هفته به رای گذاشته شد، شامل ارتقای سطح دریافتی کارکنان آموزش و پرورش این ایالت از متوسط ۲۵ هزار دلار در سال به بیش از ۳۲ هزار دلار در سال (با بیش از ۳۰ درصد افزایش) بود. همچنین توافق معلمان و کارکنان آموزش و پرورش ایالتی شامل یک پاداش پایان سال ۱۰۰۰ دلاری برای کارکنان و معلمانی است که در طول همه‌گیری کرونا نیز کار کرده‌اند. این کارکنان مزایای بیمه‌ای درمانی شخصی و خانوادگی نیز دریافت کردند. 

این قرارداد هنوز باید توسط شورای آموزش و پرورش ایالت امضا و تایید شود. جلسه هیات ایالتی احتمالا پایان هفته آینده (۱۸ آوریل) باشد. 

هزاران کارگر نیز در روزهای گذشته در حمایت از معلمان لس آنجلسی طی یک ماه گذشته دست به اعتصاب زدند و در مقابل دفتر مرکزی مدرسه در مرکز شهر در حمایت از معلمان و فرزندانشان در مدارس لس آنجلس تجمع کردند. 

در بحبوحه توقف مذاکرات اصلاح قرارداد، جمعیت‌های چند صد نفره و هزاران نفره‌ای در زمان‌های مختلف برگزار شد. بحث افزایش حقوق کارکنان مدارس کلیه رانندگان اتوبوس، کارگران کافه تریای مدارس، مربیان، مشاوران و دستیاران مدارس و کلیه کارمندان دیگر را شامل می‌شد و همه این افراد در چهارچوب یک اتحادیه وارد فرآیند مطالبه‌گری شده بودند. 

کارن باس، شهردار لس آنجلس، از ناحیه مدیریتی منطقه‌ای آموزش و پرورش ایالت و اتحادیه برای دستیابی به توافق در اواخر مارس پس از اعتصاب تشکر کرد. 

حزب دموکرات آمریکا نیز پس از پایان گسترش اعتصابات به این ایالت بزرگ و بسیار پرجمعیت آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «ما باید به همکاری با یکدیگر برای پرداختن به هزینه‌های بالای زندگی شهرمان، افزایش فرصت‌ها و حمایت از بودجه بیشتر برای مدارس دولتی ایالت کالیفرنیا و شهر لس آنجلس ادامه دهیم.» 

اتحادیه کارکنان مدارس این ایالت قبلا گفته بود که بسیاری از کارکنان بخش پشتیبانی منطقه‌ای مدارس به دلیل دستمزد کم یا ساعات کاری محدود بدون اضافه کار، در فقر زندگی می‌کنند در حالی که با تورم و هزینه بالای مسکن در شهر لس آنجلس نمی‌توان درست زندگی کرد. 

در مدارس لس آنجلس به حدود یک میلیون دانش آموز خدمات آموزشی ارائه می‌شود و این شهر پس از نظام آموزشی کلانشهر نیویورک در رتبه دوم در کل آمریکا از نظر جمعیت و گستردگی قرار دارد.

مکس آریاس، مدیر اجرایی اتحادیه کارکنان آموزش و پرورش لس آنجلس، انعقاد این قرارداد را «گامی بزرگ» برای بهبود حقوق، ساعات کاری و مزایای کارکنانی که «برای مدت طولانی شرایطی سخت را پشت سر گذاشته‌اند» خواند.

در زمان اعتصاب، سرپرست آموزش و پرورش ایالت کالیفرنیا یعنی آلبرتو کاروالیو، اتحادیه نیروهای مدارس این ایالت را را به امتناع از مذاکره متهم کرده بود. 

کالیفرنیا و شهر لس آنجلس یکی از پرجمعیت‌ترین ایالات و شهرها در در کشور آمریکا محسوب می‌شوند که از ماه‌ها پیش کارگران و کارکنان بخش‌های مختلف خدماتی این ایالت درگیر اعتراض به بحران تورم و افزایش قیمت‌ها بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز