خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری:

زنان را به‌عنوان نیروی انسانی سازنده باید به رسمیت بشناسیم/ کارگران زن باید مطالبه سهم خودشان را مطرح کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۲۳۶

حسن صادقی گفت: زنان را به‌عنوان نیروی انسانی سازنده باید به رسمیت بشناسیم و اول خود کارگران زن باید مطالبه سهم خودشان را مطرح کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گردهمایی کارگران و بازنشستگان زن مناسبت هفته کارگر، امروز عصر در محل دفتر مرکزی خانه کارگر در تهران برگزار شد. 

در ادامه این گردهمایی حسن صادقی(رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) اظهار کرد: حذف و کمرنگ کردن نقش تشکل‌های کارگری بسیار خطرناک است و زنان در مقاومت در برابر این امر بسیار جدی است. زنان با توجه به نرخ مشارکت اقتصادی پایین خود یاید بیشتر مطالبه گر باشند و این مطالبه را باید در حضور در این مجامع نشان دهند. 

وی افزود: آنچه ما از اتحادیه زنان کارگر می‌خواهیم، گسیل داشتن زنان کارگر در حوزه مطالبه‌گری است و باید قوی‌تر عمل کنند. باید دید چه سیستمی اجازه اشتغال بیشتر به زنان را نمی‌دهد. 

صادقی ادامه داد: امروز زنان کارگر ما فاقد یک تشکل منسجم در حوزه مطالبه‌گری در حوزه کار و اشتغال هستند. سهم‌خواهی زنان در حوزه اشتغال مهم است زیرا نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌دهند. 

معاون دبیرکل خانه کارگر گفت: اینکه برخی شرکت‌ها زنان بیشتر استخدام می‌شود این است که حرف‌شنوی، مسئولیت پذیری و آبروداری و دقت بیشتر زنان در کار است. زنان وقتی وظیفه‌ای دارند آن را با تمام وجود انجام می‌دهند. گزارش‌های کار دولت نهم و دهم نیز نشان می‌داد که در مشاغل دورکاری زنان بهره‌وری بیشتری دارند و این باعث شده که بخش اداری و تولیدی ما در استخدام زنان بیشتر سرمایه‌گذاری کند.

وی با اشاره روند افزایش اشتغال زنان و سطح تحصیل آنان، اظهار کرد: مجموعه زنان کارگر باید در چهارچوب اتحادیه زنان کارگر سازمان بیابند و برای حقوق بهتر مطالبه‌گری کنند. اینکه از ۲۹۰ نفر نماینده مجلس ایران تنها شامل ۱۰ زن است حال که ۴۷ درصد جمعیت کشور زن هستند و این به آن معناست که باید سهم زنان در مراکز تصمیم گیری و مجلس بسیار بیشتر از اکنون باشد. 

رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری تصریح کرد: هژمونی و گسترش یافتن مطالبه‌گری درباره زنان کارگر باید از مجرای تشکل‌یابی و شرکت در مجامع عمومی اجتماعی دنبال شود و در حوزه سیاسی نیز زنان می‌توانند نشان دهند که مجدانه‌تر و پیگیرانه‌تر فعالیت می‌کنند. زنان به‌عنوان نیروی انسانی سازنده را باید به رسمیت بشناسیم و اول خود کارگران زن باید مطالبه سهم خودشان را مطرح کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز