خبرگزاری کار ایران

بلاتکلیفی ۲۵ساله کارگران سهامدار کارخانه فرش گیلان ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۹۹۳۷

حدود ۲۲۸ کارگر بازنشسته سهامدار شرکت فرش گیلان بعد از گذشت ۲۵ سال همچنان برای دریافت سهام خود با مشکل مواجه هستند.

یکی از کارگران سهام دار کارخانه فرش گیلان در تشریح مشکلات کارخانه فرش گیلان و موضوع سهام کارگران در تماس خبرنگار ایلنا، گفت: در سال ۷۶ سهام کارخانه فرش گیلان (تولیدکننده انواع فرش و موکت) از سوی وزارت صنایع دولت وقت بین شرکت سرمایه‌گذاری صنایع عمومی تامین، شرکت صنایع کاغذسازی کاوه و حدود ۲۲۸ کارگری که آن زمان در این واحد تولیدی مشغول بوده‌اند، تقسیم شده است.

او با بیان اینکه متاسفانه حق سهامداران کارخانه حدود ۲۵ سال است که پرداخت نشده، گفت: کارگران در کنار سهام‌داران اصلی این کارخانه، ۵/۷ درصد سهام را دارا هستند که متاسفانه طی این مدت سود سهامی دریافت نکرده‌اند. در عین حال سالهاست ما کارگران سهام‌دار خواهان شفاف‌سازی از روند توزیع سود سهام و گزارش‌های سالانه سهام‌های خود هستیم که هنوز عملی نشده بود و سهام‌داران اصلی توجهی به ما کارگران نمی‌کنند.

به گفته وی؛ بعد از اجتماع چندین مرتبه‌ای سال گذشته مقابل کارخانه فرش گیلان (که هم اکنون به نمایشگاه تغییر کاربری داده شده)، مسئولان شرکت «ایران سازه» متعلق به تامین اجتماعی به عنوان سهامدار اصلی این واحد بارها وعده پیگیری وضعیت سهام ما را دادند که تا امروز عملی نشده است.

وی افزود: در آخرین پیگیری؛ تعدادی از کارگران بازنشسته به نمایندگی از مابقی سهامداران با سفر به تهران در دفتر شرکت سرمایه‌گذاری شستا حاضر شده و با تعدادی از مدیران آن گفتگو کردند اما ظاهرا نتیجه قابل قبولی نگرفته‌اند.

به گفته یکی دیگر از سهامداران؛ واحد تولیدی فرش گیلان که سالهای پیش فعالیت تولیدی آن متوقف شده، از سال ۸۶ با حدود ۱۷۰ هزار متر زمین و مستغلات از قبیل سوله و انبار به نمایشگاه دائمی و بین‌المللی استان گیلان اجاره داده شده اما علارغم برگزاری مکرر نمایشگاه در این واحد، سهامداران جزء از درآمد حاصل از آن تاکنون بی‌بهره بوده‌اند.

این کارگر سابق فرش گیلان به نمایندگی از سایر کارگران سهامدار، خواهان شفاف‌سازی در روند توزیع سود سهام و گزارش‌های سالانه آن شد و تاکید کرد: امیدواریم باتوجه به اینکه موضوع سهام ۲۲۸ کارگر سابق فرش گیلان (که هم اکنون ۳۳ نفر از آنها فوت کرده‌اند) با شکایت در مراجع قضایی در حال پیگیری است، هرچه سریعتر به نتیجه برسند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز