خبرگزاری کار ایران

تظاهرات اتحادیه‌های کارگری بلژیک در اعتراض به‌ عدم افزایش مزد و نقض حق اعتصاب

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۰۰۱۱

اعتصاب کارگران بلژیکی در بخش حمل و نقل مترو و دیگر بخش‌ها تا ساعاتی ترافیک بروکسل پایتخت این کشور را فلج کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روزنامه واشینگتن پست آمریکا، اتحادیه‌های کارگری بلژیک روز دوشنبه تظاهرات بزرگی را در اعتراض به آنچه که تشدید شرایط بد کاری و اصلاح قوانینی که منجر به از بین رفتن حق اعتصابشان است، برگزار کردند. 

این اقدام کارگران در بخش حمل و نقل مترو و دیگر بخش‌ها تا ساعاتی ترافیک بروکسل پایتخت این کشور را فلج کرد. 

اتحادیه‌های کارگری از شرکت‌هایی که به دنبال تحمیل قراردادهای جدید به کارگران خود هستند که بر حقوق اجتماعی و مدنی آن‌ها تأثیر می‌گذارد، اعتراض خود را ابراز کردند. قانون جدید پیشنهادی دولت بلژیک که به کارفرمایان اجازه کاهش مزد به زیر حداقل را می‌دهد، کارگران را عصبانی کرده است. 

کارگران بلژیکی به طور خاص به تصمیم سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای Delhaize و همچنین چند شرکت حمل و نقل در بلژیک برای تغییر ساختار مدیریت واحدها و اصلاح سیستم پرداخت حقوق کارکنان اعتراض دارند. 

نیروهای مرتبط با اتحادیه کارگری موسوم به ABVV در بلژیک در بیانیه‌ای گفته است: ما خواهان احترام و حقوق برابر برای همه هستیم. ما به اقدامات مدیریتی برای سرکوب هر نوع اعتصابی از طریق دستور دادگاه یا مسدود کردن اماکن خاص شرکت‌ها حین اعتراض صنفی کارگران و سایر موارد اعتراض جدی خود را ابراز می‌کنیم. 

در بیانیه تشکل ABVV بلژیک آمده است: «این روزها دفاع از حقوق اجتماعی و صنفی ما غیرممکن شده است.» 

طبق گزارش روزنامه واشینگتن پست، به غیر از حمل و نقل عمومی، تأثیر روز اعتراض می‌تواند بر هر چیزی از مراکز مهدکودک و مدارس گرفته تا جمع آوری زباله تأثیر بگذارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز