خبرگزاری کار ایران

وزیر کار در پاسخ به سوال ایلنا مطرح کرد؛

احتمال حذف برخی از مواد ضد کارگری لایحه برنامه توسعه هفتم

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۶۶۷۸

وزیر کار گفت: فکر می‌کنم در ویرایش نهایی لایحه برنامه توسعه هفتم مواد ۱۵ و ۱۶ حذف شده و احتمالا این موضوع دیگر در دستور کار نیست.

سیدصولت مرتضوی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی)، در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در خصوص مواد ضدکارگری برنامه توسعه هفتم گفت: برنامه هنوز  به مجلس تقدیم نشده، اجازه بدهید برنامه را به مجلس بدهیم و بعد اگر مورد نقد بود، آن را مطرح کنید.

وی در خصوص مواد ۱۵ و ۱۶ لایحه برنامه توسعه هفتم و کاهش دستمزد کارگران جوان به مدتِ سه سال گفت: چنین چیزی در مواد ۱۵ و ۱۶ نیامده است‌. بحث این است که اگر در جایی و برخی از نهادهای حمایتی، نیرویی دارند و به دنبال کمک به آن نیرو هستند و یا به دنبال ایجاد اشتغال هستند، چنانچه آن کارگر خود رضایت داشت، با حقوقی کمتر از حداقل دستمزد کار کند. البته این در حد پیشنهاد است که فکر می‌کنم در ویرایش نهایی حذف شده و احتمالا این موضوع دیگر در دستور کار نیست.

مرتضوی گفت: بحث استاد -شاگردی حلقه‌ی مفقوده تربیت نیروی ماهر است. اگر کسی حرفه‌ای بلد نباشد و بخواهد در کارگاهی آموزش ببیند نباید کارفرما را ملزم کنیم که حقوق قانون کار به آن کارگر بدهد.

یعنی به مدتِ سه سال کارگر با حقوق کمتر از حداقل دستمزد کار کند؟! وزیر کار در پاسخ به این سوال گفت: عرض کردم، اول اجازه بدهید از لایحه رونمایی شود و بعد پیرامون آن اظهارنظر کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز