خبرگزاری کار ایران

آمادگی کارگران کره جنوبی برای اعتراض به خصوصی‌سازی

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۷۶۷۲

کارگران کره‌جنوبی قصد دارند هفته آینده طرح خصوصی‌سازی بخش دولتی را محکوم کرده و خواستار تغییر ساختار عملکردی دولت در زمینه خصوصی‌سازی شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از خبرگزاری گرادا، کارگران عضو کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری کره جنوبی (KCTU) و فدراسیون اتحادیه‌های کارگری کره (FKTU) قصد دارند تا هفته آینده ۲۰ ژوئن در شهرهای سئول (پایتخت) و سجونگ (مرکز اقتصادی) تظاهرات کنند. 

شرکت‌کنندگان قصد دارند خصوصی‌سازی بخش دولتی را محکوم کنند و خواستار تغییر ساختار عملکردی دولت در زمینه خصوصی‌سازی شوند. سیستم ارزیابی مبتنی بر در پایتخت سئول، کارگران تا ۱۹ ژوئن در خارج از دفتر رئیس‌جمهور در منطقه یونگ‌سان، دادگاه قانون اساسی و مجلس ملی تجمع خواهند کرد. 

برآورد اتحادیه‌ها این است که بیش از ۳ هزار نفر در این اقدام شرکت خواهند کرد. برگزارکنندگان البته زمان دقیق و ساعت شروع این رویدادها را مشخص نکردند. 

مقامات احتمالاً تدابیر امنیتی را در محل اعتراضات و مناطق اطراف آن افزایش خواهند داد. 

تظاهرات‌های دیگری نیز در اعتراض به طرح جدید خصوصی‌سازی دولت ممکن است در دیگر مکان‌های شهرهای اصلی رخ دهد. 

تجربه اتحادیه‌های کارگری کره جنوبی نشان داده است که معمولا پلیس با معترضان درگیر می‌شود که به همین دلیل اتحادیه‌ها قبل از برگزاری هشدارهای لازم را ارائه دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز