خبرگزاری کار ایران

آب کارخانه تولی پرس قطع شد/ اختلال در فعالیت کارخانه با خروج ۷ دستگاه لیفتراک/ توضیح تامین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۸۶۴۲

جمعی از کارگران کارخانه تولی پرس قزوین از مسئولان درخواست کردند از توقف فعالیت این واحد قدیمی از سوی طلبکاران مالی کارخانه جلوگیری کرده و به وضعیت کارخانه رسیدگی کنند.

جمعی از کارگران کارخانه «تولی پرس» قزوین در تماس با خبرنگار ایلنا، از قطع آب و مصادره بخشی از ماشین‌آلات و ابزار کار کارگران این واحد تولیدی ازسوی طلبکاران مالی کارخانه خبر دادند.

بنا بر این گزارش کارگران کارخانه تولی پرس؛ طی سه روز گذشته هم آب مصرفی کارخانه از سوی ماموران اداره آب شهرک صنعتی البرز قزوین قطع شده و هم بخشی از اموال و ابزار کار کارگران این واحد تولیدی از سوی تامین اجتماعی قزوین مصادره و از آن خارج شده است.

بر اساس اظهارات آنها، قطع آب تولی پرس به دلیل بدهی دست‌کم ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومانی این واحد تولیدی به اداره آب شهرک صنعتی البرز از تقریبا سه روز پیش انجام گرفته است و تامین اجتماعی نیز بابت وصول بخشی از طلب ۳۰ میلیاردی خود؛ روز گذشته ۲۷ خرداد ماه اقدام به مصادره ۷ دستگاه لیفتراک کارخانه کرده است.

کارگران این کارخانه می‌گویند که با قطع آب و مصادره بخشی از اموال کارخانه امکان تولید وجود ندارد و به تبع این زیان امنیت شغلی ۲۰۰ نیروی کار باقیمانده این واحد تولیدی تهدید خواهد شد.

این کارگران خواستار رسیدگی به وضعیت کارخانه شدند و گفتند: بعد از سه ماه توقف تولید، اخیرا با تلاش شبانه‌روزی توانسته‌ایم با رضایت کارفرما و مسئولان محلی فعالیت تولیدی کارخانه را از سر بگیریم اما علاوه بر قطعی آب کارخانه که مانع از شروع بکار کارخانه و کارگران شد، اقدام سازمان تامین اجتماعی برای خروج ابزار کار، کارگران را متاصل کرد.

به گفته کارگران این کارخانه؛ از یک الی دو ماه پیش هر چند وقت یکبار آب کارخانه از سوی اداره آب شهرک صنعتی قطع می‌شد که با پیگیری کارگران از نهادهای دولتی مجددا وصل می‌شد اما از سه روز پیش به طور کامل آب قطع شده و حتی آب آشامیدنی هم وجود ندارد.

طبق ادعای کارگران؛ اداره آب شهرک صنعتی البرز؛ آب مصرفی شهرک را از اداره آب و فاضلاب خریداری و به واحد‌های مستقر در شهرک صنعتی می‌فروشد.

به گفته آن‌ها؛ کارگران تمام تلاش خود را برای منصرف کردن طلبکاران برای بازگرداندن ماشین‌آلات کارخانه و قطعی آب انجام داده‌اند اما هنوز نتیجه‌ای نگرفته‌اند.

این کارگران از مقامات مسئول، خواستار رسیدگی به وضعیت اسفبار این کارخانه شدند و گفتند: متأسفانه وقتی دیده می‌شود در یک کارخانه تامین کننده حدود ۲۰۰ خانوار به صورت مستقیم بوده و کارگران آن سال‌ها عمر خود را برای نگهداری محل کار صرف کرده‌اند، اقدام به قطعی آب و دادن حکم مصادره اموال کارخانه، نه با مواضع مسئولان و نه با قوانین همخوانی ندارد.

کارخانه تولی پرس از مجموعه هلدینگ داروگر است که در زمینه انواع شوینده در شهرک صنعتی البرز قزوین فعالیت دارد. این شرکت حدود ۲۰۰ کارگر شاغل دارد که حدود ۴ ماه حقوق عقب افتاده و ۵ ماه حق بیمه طلبکارند.

در ادامه؛ علی چگینی (رئیس تامین اجتماعی شعبه شهرک صنعتی البرز قزوین) با تایید این خبر گفت: مصادره ۷ دستگاه لیفتراک واحد تولیدی تولی پرس به دلیل بی‌توجهی کارفرمای این کارخانه به بدهی تامین اجتماعی است که در حال حاضر تا ۴۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

او با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی یک ریال بودجه دولتی ندارد و باید منابع مالی آن از وصول حق بیمه کارگران تامین شود، افزود: کارخانه تولی پرس زمانی ۱۲۰۰ کارگر داشت که هم اکنون به ۲۰۰ کارگر تقلیل یافته است این در حالیست که کارگرانی که به مرور از این کارخانه خارج شده و بازنشسته شده‌اند هم اکنون سر سفره تامین اجتماعی هستند.

به گفته چگینی؛ اداره اجرائیات تامین اجتماعی شهرک صنعتی البرز که مجری وصول طلب‌های مالی سازمان است بابت طلب مالی تولی پرس مساعدت‌های زیادی با این مجموعه انجام داده اما متاسفانه با بی‌توجهی مدیران این مجموعه ناچارا اقدام به مصادره بخشی از اموال کارخانه که ۷ دستگاه لیفتراک مستهلک هستند، کرده‌ تا شاید بتواند کارفرمای این کارخانه را برای تعیین تکلیف بدهی خود به تامین اجتماعی بکشاند.

رئیس اداره تامین اجتماعی شهرک صنعتی البرز قزوین با بیان اینکه فعالیت تولیدی  مجموعه تولی پرس چندین سال است متوقف شده، در ادامه گفت: متاسفانه علاغم تذکرات زیاد برای تعیین تکلیف بدهی مالی کارخانه به تامین اجتماعی، همچنان هیچکدام  از مدیران در این مجموعه پاسخگو نیستند و حتی برای دهن کجی لیست بیمه کارگران را بدون پول با پست به شعبه ارسال می‌کند.

چگینی با بیان اینکه نهایت مساعدت را با مجموعه تولی پرس انجام خواهیم داد،؛ در پایان گفت: اموال کارخانه تولی پرس در محوطه حیاط اداره تامین اجتماعی نگهداری می‌شود. در صورتی تعیین تکلیف بدهی مجموعه تولی پرس به تامین اجتماعی مجددا این اموال عودت داده می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز