خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

برنامه هفتم توسعه در حوزه کار و تامین اجتماعی از نگاه سرمایه‌داری جانبداری می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۸۹۲۰

معین الدین سعیدی گفت: نوع نگاه دولت در لایحه برنامه هفتم توسعه در حوزه کار و تامین اجتماعی از نگاه سرمایه‌داری جانبداری می‌کند.

 معین الدین سعیدی (نماینده مردم چابهار و عضو کمیسیون کشاورزی) در اظهارنظری درباره برنامه هفتم توسعه و ارسال آن توسط دولت به مجلس به خبرنگار ایلنا گفت: برنامه با اصلاحات جدید تازه به دست نمایندگان رسیده و اظهارات دقیق کارشناسی پس از رفتن برنامه به کمیسیون‌های تخصصی بیشتر مطرح می‌شود. 

وی افزود: ظاهر برنامه هفتم توسعه البته به ویژه در حوزه روابط کار ضعیف است و توجه به این حوزه مغفول واقع شده اما در مجموع می‌توان گفت نوع نگاه دولت در لایحه برنامه هفتم توسعه در حوزه کار و تامین اجتماعی از نگاه سرمایه‌داری جانبداری می‌کند. 

نماینده مردم چابهار با رد برخی از اصلاحات‌های سنجه‌ای یا پارامتریک در زمینه بازنشستگی گفت: این نگاه سرمایه‌دارانه به مسئله کار و تامین اجتماعی و بازنشستگی را در افزایش شدید سن بازنشستگی شاهد هستیم. این نگاه در واقع بیش از هرچیز به جامعه بازنشستگان و کارگران کشور آسیب می‌زند. 

عضو کمیسیون کشاورزی با اشاره به اینکه در برنامه هفتم توسعه بحث ادغام صندوق‌‎های بازنشستگی و عرضه مدیریت و سهام شرکت‌های تابعه آن‌ها در بورس و مدیریت غیردولتی شرکت‌ها مطرح شده، گفت: بحث ادغام صندوق‌ها و سایر اصلاحات ساختاری از دید ما مثبت هستند اما نیازمند به فراهم آوردن زیرساخت‌هایی هستند. این ناممکن نیست که دولت بتواند در یک برنامه مدون و دقیق با رعایت اصول قانونی صندوق‌ها را در مدت یک برنامه تجمیع کند، اما این امر نیازمند مقدمات و الزامات مهمی است.

سعیدی در پایان تصریح کرد: همواره تجربه ما در چند برنامه اخیر نشان داده که تنها ۲۵ درصد اهداف برنامه‌های توسعه محقق شده است و برنامه‌ها بسیار از اهداف محقق شده دور بودند. این برنامه نیز می‌تواند مانند برنامه‌های قبل چنین سرنوشتی داشته باشد و در این حوزه ما نیاز به یک آسیب‌شناسی جدی هستیم که چرا نگاه‌های خاص غیرقابل تحقق یا غیرواقعی در برنامه‌ها وجود دارد؟ ما باید به این سوال پاسخ دهیم که چه شرایطی باعث شده تا بسیاری از اهداف برنامه‌های توسعه محقق نمی‌شود؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز