خبرگزاری کار ایران

استمداد کارگران صنایع غذایی کیوان از قوه قضائیه/ پرداخت حقوق معوقه و مشخص شدن وضعیت کارخانه

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۲۱۳۳

گروهی از کارگران «صنایع غذایی کیوان» از قوه قضائیه خواستار رفع مشکلات این کارخانه و پرداخت حقوق معوقه خود شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گروهی از کارگران «صنایع غذایی کیوان» از مسئولان قضایی کشور برای رفع مشکلات این کارخانه و پرداخت حقوق و بیمه معوقه خود درخواست کمک کردند.

یکی از کارگران در همین رابطه گفت: چند سالی است «صنایع غذایی کیوان» که تحت مسئولیت «هلدینگ داروگر» در کیلومتر ۴ جاده همدان به تهران فعالیت تولیدی دارد، دچار مشکلات اساسی شده به نحوی که تولیدات آن از چندین ماه پیش متوقف شده است به همین دلیل مطالبات مزدی و بیمه‌ای کارگران ۳ تا ۴ ماه به تاخیر افتاده است با این حال هیچ ارگان دولتی تاکنون به ما کمک نکرده است. ما ناچار هستیم از قوه قضائیه در خواست کمک کنیم.

این کارگر یادآور شد: حدود ۵۸ کارگر شاغل در کارخانه صنایع غذایی کیوان خواستار برطرف شدن مشکلات خود هستند. آن‌ها به دلیل تامین نشدن مواد اولیه و توقف تولید در کارخانه، بیکار هستند.

این کارگر گفت: پیش‌تر رئیس وقت قوه قضائیه از کارخانه کیوان بازدید کرد و دستور راه‌اندازی کامل کارخانه را داد اما متاسفانه بعد از مدت کوتاهی همچنان شرایط همانند قبل است و کارخانه به دلیل مشکلات مالی و بدهی‌ها وضعیت مشخصی ندارد و از پاییز سال گذشته (۱۴۰۱) تولیدات آن به طور کامل متوقف شده است.

 یکی دیگر از کارگران گفت: این واحد با ۵۰۰ تا ۶۰۰ کارگر بعد از واگذاری به بخش خصوصی به مرور دچار مشکل شد به طوری که هم اکنون ۴۰ کارگر قرار داد موقت و ۱۸ کارگر شرکتی تامین نیرو (تجزیه شیمی پارس) دارد.

به گفته وی؛ کارخانه کیوان همانند سایر کارخانه‌های هلدینگ داروگر دچار بدهی مالیاتی است و در این بین جدا از چند بانک، به تامین اجتماعی هم بدهکار است.

او با بیان اینکه این واحد تولیدکننده انواع شکلات و شیرینی گنجایش اشتغال حدود هزار و ۵۰۰ نیروی کار را دارد، درباره ظرفیت تولید کارخانه نیز گفت: همه خط تولیدی صنایع غذایی کیوان غیرفعال شده و در حال حاضر هیچ تولیدی ندارد.

به گفته این کارگر صنایع غذایی کیوان؛ همکارانی که به مرور متقاضی بازنشستگی هستند تمام هزینه بازنشستگی سخت و زیان‌آور خود را از جیب پرداخت می‌کنند.

او افزود: در کیوان کارگران همچنان چشم انتظار کمک دولت و قوه قضائیه هستند؛ این ۵۸ کارگر امیدوارند ریاست قوه قضاییه به میدان بیاید و ضمن رسیدگی به مشکلات، این واحد قدیمی و باسابقه را نجات دهد؛ حیف است کیوان این‌چنین تعطیل بماند و کارگران باسابقه‌ی آن بلاتکلیف باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز