خبرگزاری کار ایران

اعتراضات کارگران با کشته شدن یک رهبر کارگری به دست کارفرما در بنگلادش شعله‌ور شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۲۵۹۰

کارگران بنگلادش خواستار مجازات قاتلان رهبر کارگری به نام «شهیدالاسلام» شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روزنامه عصر جدید بنگلادش، اعتراضات کارگران بنگلادشی با کشته شدن یک رهبر کارگری در بنگلادش شعله‌ور شد.

 کارگران خواستار مجازات قاتلان این رهبر کارگری بنام «شهیدالاسلام» شده‌اند. 

سازمان‌های مختلف حقوق کارگران پوشاک در بنگلادش روز چهارشنبه به اعتراضات در سراسر کشور از جمله در پایتخت به قتل رهبر کارگران پوشاک محمد شهیدالاسلام اخیرا ادامه دادند. 

آن‌ها همچنین خواستار مجازات قاتل این فعال کارگری که یکی از سهامداران و مدیران اصلی کارگران بوده، شدند. 

محمد شهیدالاسلام، رئیس واحد ایالت قاضی‌پور، رئیس فدراسیون پوشاک و صنعتی بنگلادش، روز یکشنبه به اتهام ضرب و شتم برخی از مدیران صاحب کارخانه پوشاک قاضی‌پور کشته شد. 

شهیدول (نام مستعار محمد شهیدالاسلام) زمانی که در حال مذاکره برای خواسته‌های کارگران کارخانه بود، مورد حمله مالک پرنس ژاکارد سوییتر لیمیتد در منطقه قاضی‌پور قرار گرفت. 

شورای صنعت بنگلادش روز چهارشنبه در اعتراض به قتل رهبر کارگران پوشاک در کارخانه پوشاک تجمعات جداگانه‌ای در مقابل باشگاه ملی مطبوعات برگزار کردند. 

رهبر کارگران پوشاک و همچنین رئیس مرکز اتحادیه کارگران پوشاک، مانتو قوش، که ریاست تجمع لباس سرامیک اندولان را برعهده داشت، گفت که کادرهای یک کارخانه پوشاک در قاضی پور، محمد شهید اسلام، رهبر کارگران پوشاک را کشته‌اند. 

او خواستار دستگیری فوری مهاجمان و مجازات‌های جدی علیه آن‌ها شد. 

تسلیما اختر، رئیس شرکت پوشاک سرامیک ساماتی، گفت: دولت و صاحبان کارخانه‌های پوشاک در حال توطئه برای گرفتن حقوق مدنی و اقتصادی کارگران هستند. 

او هشدار داد که اگر قاتلان شهید اسلام دستگیر و محاکمه نشوند، نهادهای حقوق کارگران پوشاک تحرکات شدیدتری خواهند داشت. 

رهبران کارگران پوشاک، شمیم امام، راجو احمد، پراکاش داتا، فایز حسین و دیگران در این تجمع سخنرانی کردند. 

پس از این تجمع، یک راهپیمایی اعتراضی در جاده‌های مختلف شهر رژه رفت. کارگران مطالبه افزایش مزد و دائمی کردن قراردادها که شهیدالاسلام از رئیس کارگران را داشتند، تکرار کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز