خبرگزاری کار ایران

سازمان جهانی کار اعلام کرد:

پوشش تامین اجتماعی ۱۳ میلیون نفر از طریق عملیات فاینانس

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۵۸۷۹

در سمپوزیوم جدید سازمان جهانی کار اعلام شد: تأمین مالی پایدار به شیوه فاینانس، سیستم‌ تامین اجتماعی را به شیوه‌ای جدید پشتیبانی می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از سازمان جهانی کار، یک سمپوزیوم بین‌المللی در حوزه تامین اجتماعی که وابسته به سازمان جهانی کار است، در هفته گذشته از پیشرفت‌های حاصل شده در تامین اجتماعی از طریق عملیات فاینانس و تأمین مالی پایدار خبر داد. 

اجرای آزمایشی طرح تامین مالی فاینانس در ۲۴ کشور انجام شده و در این طرح بر حرکت به سمت ایجاد یک نظام تامین اجتماعی همگانی تأکید شده است. 

طبق گزارش سازمان جهانی کار، با اجرای این طرح که خلاصه آن در سمپوزیوم بین‌المللی تامین اجتماعی سازمان جهانی کار ارائه شده، سیزده میلیون نفر در ۲۴ کشور عضو سازمان جهانی کار از افزایش دسترسی به سیستم‌های تامین اجتماعی پیشرفته (از طریق یک برنامه نوآورانه در تامین مالی و فاینانس پایدار) بهره‌مند شده‌اند. 

تأمین مالی پایدار به شیوه فاینانس، سیستم‌های تامین اجتماعی را به شیوه‌ای جدید پشتیبانی می‌کند؛ شیوه‌ای که دولت‌ها از طریق آن می‌توانند منابع عمومی را بسیج، تخصیص و مدیریت کنند. هدف این برنامه بهبود هم‌افزایی بین نظام تامین اجتماعی و نظام مدیریت مالی (SP&PFM) و در نتیجه بهبود زندگی میلیون‌ها زن، مرد و کودک است. 

این برنامه - با بودجه اتحادیه اروپا (EU) و به طور مشترک توسط سازمان بین المللی کار (ILO)، یونیسف و ائتلاف جهانی برای گروه‌های تحت پوشش تامین اجتماعی (GCSPF) اجرا شد.

 یک سمپوزیوم بین المللی برای نمایش برخی از رویکردهای نوآورانه فاینانس مالی در این حوزه نیز برگزار شد. تقویت سیستم‌های حمایت اجتماعی مبتنی بر حقوق و اولویت دادن به پاسخگویی جنسیتی، فراگیر بودن معلولیت و انعطاف‌پذیری در برابر شوک‌ها و انعطاف پذیرتر کردن سیستم‌های حمایت اجتماعی کمک می‌کند تا بتوانند با بحران‌های آینده مقابله کنند، به عنوان مثال از طریق طراحی و اصلاح سیستم‌های حمایت از بیکاری در پرو و اکوادور. 

نمونه‌هایی از مداخلات SP&PFM که در این سمپوزیوم ارائه شد، شامل حمایت از پاسخ‌های کشورها به تأثیر اقتصادی کرونا بود. در جاهای دیگر، این سیستم به گسترش تامین اجتماعی برای همه ۲۰۰ هزار معلول در قرقیزستان، افزایش مزایای مستمری برای ۳۱۶ هزار خانوار دارای فرزند در سنگال و افزایش چتر پوشش بیمه اجتماعی برای ۲۳۰ هزار کارگر اقتصاد بخش غیررسمی در نپال کمک کرده است. 

شهرا رضوی، مدیر بخش حمایت اجتماعی سازمان جهانی کار، در حاشیه این سمپوزیوم اعلام کرد: «سیاست‌های ریاضت‌ اقتصادی برای جوامع حاشیه‌ای، امکان تخصیص بودجه برای تامین اجتماعی و سرمایه‌گذاری‌های اجتماعی را تهدید می‌کند. بنابراین، کار روی پیوند خاص بین حمایت اجتماعی و مدیریت مالی عمومی به معنای واقعی کلمه برای صندوق‌های تامین اجتماعی کشورها که دچار بحران‌های متعدد هستند، یک موضوع مرگ و زندگی است.»

ناتالیا وروسی، مدیر گروه برنامه سیاست اجتماعی و حمایت اجتماعی یونیسف نیز در حاشیه این سمپوزیوم گفت: «این برنامه اهمیت مشارکت در رفع شکاف‌های مالی و افزایش دسترسی به تامین اجتماعی برای همه، به ویژه کودکان را نشان داده است. یونیسف به تکیه بر شتاب ایجاد شده از طریق این همکاری برای استفاده از حضور کشوری، تخصص برنامه‌ای و مالی عمومی و تعهد خود برای پیشبرد این دستور کار حیاتی ادامه خواهد داد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز