خبرگزاری کار ایران

در نشست وزرای کار بیست کشور صنعتی تاکید شد؛

ضرورت حذف شکاف جهانی در بازار کار از طریق توجه به کارگران مشاغل اینترنتی و توجه به مهارت آموزی برای جوانان

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۹۸۵۸

هونگبو گفت: در حال حاضر، شکاف جهانی اشتغال در مواجهه با شوک‌ها و خطرات جهانی در حال تعمیق است و کشورهای فقیر عقب مانده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از پایگاه خبری سازمان جهانی کار، نشست وزرای کار و اشتغال بیست کشور صنعتی و اقتصادی که به نام «G۲۰» شناخته می‌شود، در هندوستان با حضور مدیرعامل سازمان جهانی کار برگزار شد. 

در این نشست بر نیاز به تامین مالی پایدار تامین اجتماعی، گسترش امنیت شغلی و اجتماعی برای کارگران، حمایت از نسل جدید نیروی کار در بازار کار اقتصاد دیجیتال و پلتفرم‌ها (اقتصاد گیگ و پلتفرم)، تاکید شد. همچنین شرکت‌کنندگان بر اهمیت کاهش شکاف میان وضعیت کار شایسته در بازار کار قاره‌ها و مناطق مختلف جهان تاکید کردند. 

گیلبرت هونگبو، دبیرکل سازمان جهانی کار ILO، در این نشست از وزرای کار و اشتغال G۲۰ خواست تا با شکاف‌های ایجاد شده در بازار کار به ویژه در حوزه حقوق کار و حوزه‌های مهارتی مقابله کنند، زیرا در سیستم‌های تامین اجتماعی نیازمند پشتیبانی از نیروی کار جدید به‌عنوان سرمایه‌گذار و پرداخت کننده حق بیمه هستند. 

وی با اشاره به سازوکارهای تامین مالی پایدار برای ایجاد اشتغال و صندوق‌های تامین اجتماعی تاکید کرد: برای بستن راه افزایش شکاف‌های در بازار کار جهانی و کاهش نابرابری‌ها باید از سرمایه‌گذاری در صندوق‌های تامین اجتماعی و اشتغال حمایت ویژه به عمل آید. 

نشست وزیران که به میزبانی هند برگزار شد و در ۲۰ تا ۲۱ ژوئیه در شهر ایندور بسیاری از مقامات کشورهای عضو جی۲۰، بر سه موضوع اصلی متمرکز بودند: رسیدگی به شکاف‌های مهارتی جهانی، گسترش تامین اجتماعی برای کارکنان مشاغل اینترنتی و پلتفرمی که حق بیمه نمی‌پردازند، تامین مالی پایدار سیستم‌های ملی تامین اجتماعی و مواردی از این دست که باید مورد توجه قرار گیرند. 

وزیران در مورد اولویت‌های سیاستی خاص برای تسریع پیشرفت در این سه چالش به توافق رسیده و بیانیه‌ای صادر کردند. 

هونگبو خطاب به وزیران حاضر در جلسه گفت: «در حال حاضر، شکاف جهانی اشتغال در مواجهه با شوک‌ها و خطرات جهانی در حال عمیق‌تر شدن است و کشورهای کم‌درآمد بیش از پیش عقب مانده‌اند». 

هونگبو با اشاره به شاخص نیت (نرخ جوانان ۱۵ تا ۲۹ سال که نه در معرض آموزش قرار دارند و نه شاغل هستند) در چند کشور، نسبت به افزایش ۱۵ درصدی این نرخ در برخی کشورها از جمله ترکیه تا سال ۲۰۲۵ هشدار داد. 

مدیرکل سازمان جهانی کار تاکید کرد: اما برای پیشرفت بیشتر و به ویژه مقابله با نابرابری جنسیتی، اقدامات باید بر ترویج اشتغال بیشتر و بهتر برای جوانان از طریق سرمایه‌گذاری در بخش‌های اقتصادی با پتانسیل بالای اشتغال جوانان و بهبود کیفیت اشتغال برای ایجاد مشوق‌هایی برای مشارکت در بازار کار تمرکز شود. 

وی در پایان افزود: سرمایه‌گذاری در آموزش و آموزش فنی و حرفه‌ای و کارآموزی با کیفیت و ترکیب سیاست‌های فعال بازار کار با حمایت از درآمد کافی نیز برای دستیابی به شغل برای جوانان مناطق محروم بسیار مهم است. 

این گروه متشکل از اتحادیه اروپا و ۱۹ کشور قدرتمند اقتصادی است که قوی‌ترین اقتصادهای دنیا را دارند که شامل: «آرژانتین، استرالیا، برزیل، چین، آلمان، فرانسه، انگلستان، هند، اندونزی، ایتالیا، ژاپن، کانادا، مکزیک، روسیه، عربستان، آفریقای جنوبی، کره‌ی جنوبی، ترکیه و ایالات متحده آمریکا» هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز