خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

سرنوشتِ انتخاباتِ کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی چه شد؟ / معاونت روابط کار تعلل می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۲۳۰۸

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی گفت: هیئت رئیسه‌ی مجمع انتخابات سه بار نامه تائیدیه انتخابات را به وزارتِ کار ارسال کردند اما مدیرکل مربوطه به بهانه‌ی اینکه نامه‌ای دریافت نکرده، کار را به تعویق می‌اندازد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اکبر شوکت (رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی) در انتقاد از عملکردِ وزارت کار نسبت به کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور گفت: این کانون با بیش از ۵۰۰ انجمن و عضویتِ یک میلیون ۲۰۰هزار کارگر یکی از بزگترین انجمن‌های کارگری است که متاسفانه به نظر می‌رسد رویه‌ای که وزارت کار کار پیش گرفته در جهتِ انحلالِ آن است. 

وی ادامه داد: این تشکل می‌تواند نقش میانجی‌گری خوبی را بین دولت و کارگران برقرار کند اما وزارت‌های مربوطه در هیچ دوره‌ای، ارتباطی با این تشکل‍ها نگرفته‌اند و به نظر می‌رسد عده‌ای به دنبالِ کنار گذاشتنِ کاملِ آن هستند. 

شوکت بیان کرد: نزدیک به ۹ ماه است که انتخابات این تشکلِ سراسری برگزار شده و هیئت رئیسه‌ی مجمع انتخابات سه بار از گوشه کنار ایران به تهران آمده‌اند و انتخابات را تائید کرده‌اند و این تائیدیه را کتبا به وزارتِ کار ارسال کردند تا ادامه‌ی کارِ این مجمع به صورتِ قانونی پیگیری شود. اما متاسفانه مدیرکل مربوطه به بهانه‌ی اینکه نامه‌ای دریافت نکرده، کار را به تعویق می‌اندازد، در حالیکه شماره‌ی نامه ثبت شده است. 

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی گفت: نتیجه‌ی این رفتارها چیزی جز انحلالِ این تشکلِ کارگری نیست. به نظر می‌رسد وزارت کار و معاونت کار روابط کار تمام تلاش خود را برای خالص‌سازیِ تشکل‌های کارگری انجام می‌دهند. ما از این رفتارها برداشت می‌کنیم که وزارت کار به دنبالِ نشاندنِ افرادِ مدنظرِ خود بر تشکل‌های کارگری است. 

شوکت در پایان گفت: اعضای مجمع برای بار چهارم یک نامه‌ی تائیدیه نوشته‌اند و قرار است هفته‌ی آینده این نامه مجددا به وزارت کار تحویل داده شود تا بلکه گره‌ی کور این قضیه باز شود و بزرگترین تشکلِ کارگری مسیر قانونی و عادی خود را پیش بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز