خبرگزاری کار ایران

معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

وظیفه اصلی بانک توسعه تعاون تجهیز منابع بخش تعاون و توسعه تولید واحد‌های خرد و متوسط است

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۴۳۴۸

مهدی مسکنی گفت: ۲۵ درصد منابع تبصره ۱۸ درباره اشتغال درباره بودجه به بخش تعاون تعلق می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست مدیران ستادی بانک توسعه تعاون با حضور معاون تعاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی بعد از ظهر یکشنبه ۱۵ مرداد در مرکز آموزش و پژوهش این مجموعه برگزار شد‌. 

در ابتدای این مراسم محمد شیخ‌حسینی (مدیرعامل بانک توسعه تعاون)  با اشاره به وظایف این بانک اظهار کرد: هدف اصلی تشکیل بانک تخصصی توسعه تعاون پرداخت تسهیلات به تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها و بخش واقعی اقتصادی و بنگاه‌های کوچک و متوسط بوده است که در قانون بودجه برعهده بانک گذاشته شده است‌.

وی افزود: همانطور که رهبر انقلاب افق و چشم انداز کشور را در سیاست‌های ابلاغی اصل ۴۴ قانون اساسی افزایش سهم بخش تعاون از ۵ درصد کنونی به ۲۵ درصد (رشد ۵ برابری) دانستند، تکالیف سنگینی برعهده این بانک گذاشته شد.

شیخ‌حسینی تاکید کرد: همزمان با وظایف سنگین بانک توسعه تعاون در قانون بودجه برای تجهیز منابع بخش تولید و تعاون مشکل تحریم‌های سنگین همزمان با تاسیس این بانک مطرح شد که به عنوان یک بانک کوچک با سرمایه اولیه ۵۰۰ میلیارد تومان وارد رقابت با بانک‌های بزرگ شد و اکنون پس از سالها زیان‌ده بودن از زیان‌دهی خارج شده و سرمایه آن به ۶۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است. 

وی در پایان با اشاره به سند توسعه بخش تعاون گفت: تاکید رهبر انقلاب بر حفظ و گسترش بخش تعاون است و ما به‌عنوان بانک توسعه‌ای نمی‌توانیم به دنبال سود باشیم اما برای اجرای وظایف اقتصادی خود نباید زیان‌ده باشیم. برنامه ما برای پایان سال ۱۴۰۲ این است که به بانک اول در حوزه تجهیز منابع بخش تولید خرد و متوسط و مشاغل خانگی و زودبازده بدل شویم. 

در این مراسم مهدی مسکنی (معاون تعاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی) با اشاره به اهمیت نظام بانکی برای حمایت از بخش تعاون گفت: بانک توسعه تعاون بعد از ۱۰ سال از زیان خارج شده است و افزایش ۱۴۰ درصدی سرمایه داشته و در طی دو سال به اندازه یک دهه گذشته تسهیلات به تعاونی‌ها داده است. 

مسکنی افزود: بارها در جلسات مختلف گفته‌ایم که عنوان بانک توسعه تعاون باعث می‌شود که این بانک متمرکز بر بخش تعاون و توسعه باشد. یکی از مشکلات این بانک این است که از یکسو از زاویه تجاری و اعتباری و مالی با سایر بانک‌ها و بانک مرکزی و دولت مواجه است و از سوی دیگر در قبال مردم و تعاونی‌ها خصلت اجتماعی و توسعه‌ای و مشارکت اجتماعی باید داشته باشد که کار بسیار سختی است. 

وی افزود: سرمایه اجتماعی این بانک باید از طریق گسترش بخش تعاونی افزایش یابد و نمود بیرونی این افزایش سرمایه اجتماعی افزایش مشتریان این بانک است. این گسترش بخش تعاونی باید در دستور کار ما باشد زیرا اساس اقتصاد اسلامی بخش تعاونی است که در کتاب شذرات المعارف مرحوم شاه آبادی، استاد امام خمینی(ره) به آن اشاره کاملی صورت گرفته است. 

معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: انقلاب ما انقلاب مستضعفین علیه کاخ نشین‌ها بوده است. ما باید نمایندگی و شعبات خود در این بانک‌ را اتفاقا در مناطق محروم و در جهت محرومیت زدایی بیشتر کنیم. 

مسکنی اضافه کرد: از مطالبات ما از فعالان بخش تعاون در شهر و روستا این است که حساب‌های خود را در بانک توسعه تعاون متمرکز کنند. در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۴ بانک حدود ۳۰ هزار میلیارد منابع بخش تعاون را تجهیز کردند. ۲۵ درصد منابع تبصره ۱۸ درباره اشتغال درباره بودجه به بخش تعاون تعلق گیرد. 

وی در پایان پیام تبریک صولت مرتضوی (وزیر کار) به کارکنان و مدیران بانک توسعه تعاون به مناسبت سالروز تاسیس بانک قرائت کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز