خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر استان قزوین:

افزایش دستمزد کارگران باید متناسب با تورم باشد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۶۲۸۸

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین گفت: پایین بودن دستمزد نیروی کار، معیشت آنها را دچار مشکل کرده است.

به گزارش ایلنا ؛عیدعلی کریمی در خصوص وضعیت معیشت کارگران  در بین خبرنگاران گفت؛ امروز مظلومترین اقشار در جامعه کارگران هستند و اگر رئیس جمهور محترم فکری اساسی در خصوص افزایش دستمزدها متناسب با نیازمندیهای اساسی کارگران نکند نمی‌توان دورنمای صنعت و تولید کشور را روشن متصور شد چرا که تورم کمر کارگران را شکسته و فشار ناشی از این تورم آن‌ها را از روی خانواده‌هایشان شرمنده کرده است.

کریمی افزود ؛امروز شاهد هستیم در خصوص درمان کارگران و خدمات پزشکی آنگونه که مدنطر جامعه کارگری بوده کارهای اساسی صورت نگرفته است و انتظار این بود دولت و مجلس در این راستا بتوانند گامهای اساسی برداشته تا جامعه کارگری در خصوص خدمات درمانی متناسب با نیازمندیهای خود دچار استرس و نگرانی نباشند.

رئیس خانه کارگر قزوین با تاکید بر اینکه جامعه کارگری از نظر نجابت، سطح آگاهی و سواد در رتبه بالایی قرار داد اظهار داشت باید از این طبقه زحمتکش صندلی‌های متعدد و قابل قبولی در مجلس شورای اسلامی بعنوان نماینده حضور داشته باشند تا بتوانند در خصوص قوانین مصوب برای جامعه کارگری و متناسب با وضعیت و سطح زندگی آنان تصمیم گیری کنند.

عیدعلی کریمی در ادامه به موضوع مسکن کارگران بعنوان مهمترین دغدغه کارگران اشاره کرد و گفت اکثر کارگران با توجه به تورم ایجاد شده در کشور بخش قابل توجهی از حقوق خود را به اجاره بهای منزل مسکونی پرداخت می‌کنند و این اتفاق باعث شده سفره کارگران بیش از بیش کوچکتر شود و این زیبنده سربازان خط مقدم تولید نیست و دولت باید فکری اساسی به حال مسکن کارگران بکند.

کریمی در بخش پایانی سخنان خود از دولت دولت خواست نسبت به وضعیت کارگران تدابیری لازم بیندیشد تا این قشر زحمتکش در رفاه قابل قبولی برای اعتلای تولید کشور در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب ایفای نقش کنند.

رئیس خانه کارگر قزوین درپایان افزایش تورم را  بعنوان عامل نگرانی جامعه کارگری یاد کرد و گفت وضعیت معیشت و سفره کارگران با وضعیت موجودهر روز کوچک و کوچکتر می‌شود و باید وضعیت موجود ترمیم یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز