خبرگزاری کار ایران

یادداشتی از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

«تشکل‌ها» بسترساز توسعه و همراهان دولت برای شناخت مشکلات

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۶۷۴۹

مرتضوی نوشت: روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی مرهون آموزه‌ها، نگاه عالمانه و بینش عمیق بزرگانی همچون شهید بزرگوار آیت الله بهشتی به حضور و مشارکت مسئولانه و سازنده مردم در فرآیندهای توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور است.

به گزارش ایلنا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در یادداشتی پیرامون اهمیت تشکل‌ها در روز "تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی" به ضرورت توجه به مشارکت مردمی در حل امور اشاره کرد.

صولت مرتضوی(وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در این یادداشت نوشت:

«یکی از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی، رویکرد مردم‌ سالارانه امامین انقلاب در توجه به جایگاه واقعی مردم در عرصه های مختلف اقتصادی و اجتماعی است. ازهمین رو "روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی" هم مرهون آموزه‌ها، نگاه عالمانه و بینش عمیق بزرگانی همچون شهید بزرگوار آیت الله بهشتی به حضور و مشارکت مسئولانه و سازنده مردم در فرآیندهای توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور است.

بر این اساس، گفتمان دولت مردمی سیزدهم و در ذیل آن راهبرد و سیاست عمومی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در حوزه تشکل ها و مشارکت‌های اقتصادی و اجتماعی بر محور مشارکت حداکثری تشکل ها و متکی به ظرفیت و توان عملیاتی فعالان و جهادگران عرصه تولید،به ویژه کارگران و کار فرمایان و سازمان های مردم نهاد و با هدف نقش آفرینی آنان در عرصه های مهم کار و تولید و کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش نشاط و امید در جامعه در بستر سیاست‌ها و دیدگاه های مقام معظم رهبری مدظله العالی، سیاست های کلان و چشم‌انداز برنامه توسعه کشور ، قوانین و دستورالعمل‌های تخصصی و حمایتی، برنامه‌های ویژه توان افزایی و فرصت‌سازی حضور گسترده تشکل های یاد شده در فرآیندهای تصمیم‌سازی و مداخلات تخصصی اقتصادی و اجتماعی، بنا شده است.

اما همچنان معتقدیم بدون همراهی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، تشکل های بازنشستگان و سازمانهای مردم نهاد نمی‌توانیم به شناخت دقیق از مشکلات و ارائه راهکارهای اساسی در حل مسائل دست یابیم. از همین رو نیز معتقدیم توان و دانش تخصصی فعالین بخش خصوصی و تشکل‌ها هموار کننده مسیر اجرای سیاستها و برنامه های این وزارتخانه در حوزه ها و بخشهای مختلف است. بر همین اساس بر حضور موثر اعضای کانون عالی کارفرمایی و کارگری، تشکلهای بازنشستگان و سازمانهای مردم نهاد در اتاق فکرهای وزارت کار تاکید می نماییم.

اینجانب با تبریک "روز تشکل‌ها و مشارکت های‌ اجتماعی" به جامعه ارزشمند و پرتلاش تشکلهای خانواده بزرگ وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی ، از حضور مسئولانه و مشارکت موثر این تشکلها که با تقویت رویکردها و نگرش‌های جدید در مواجهه با مسائل اقتصادی و اجتماعی با همگرایانه ترین شکل ممکن به تقویت بسترهای مشارکت عمومی و ارتقای سرمایه اجتماعی در اجرای ماموریتهای این وزارتخانه ما را یاری می کنند قدردانی می‌کنم.

امید می رود در سایه الطاف بیکران الهی و مبتنی بر سیاست‌ها و برنامه‌های عدالت جویانه نظام مقدس جمهوری اسلامی و حمایت محور دولت سیزدهم و در چارچوب سیاستگذاری‌های تعامل‌گرا میان دولت و مردم با همفکری ، هم‌افزایی و مشارکت وسیع اجتماعی، شاهد تقویت بیش از پیش روحیه مشارکت جویانه و توسعه کمی و کیفی تشکلهای کارگری و کارفرمایی، تشکلهای بازنشستگان و سازمان‌های مردم نهاد با ایجاد بسترهای مناسب برای ساختن جامعه آرمانی اسلامی و ایرانی و توانمند در سراسر کشور باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز