خبرگزاری کار ایران

مخالفت سه چهارم کارگران هنگ کنگ با برنامه دولت برای ورود کارگر

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۷۱۴۷

یک نظرسنجی توسط موسسه نظرسنجی (انجمن غیردولتی سازمان جامعه) در هنگ کنگ نشان می‌دهد سه چهارم کارگران فقیر هنگ‌کنگی با طرح دولت چین برای ورود نیروی کار خارجی در بحبوحه بحران کمبود نیروی انسانی مخالف هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از باشگاه خبرنگاران آزاد هنگ کنگ، ۷۵ درصد از کارگران هنگ کنگ چین پس از اعلام دولت در ماه ژوئن مبنی بر واردات حدود بیش از دویست هزار کارگر خارجی برای کاهش بحران نیروی کار در بخش‌های مسکن، حمل و نقل و هوانوردی، به این اقدام معترض شدند. 

یک نظرسنجی توسط موسسه نظرسنجی (انجمن غیردولتی سازمان جامعه -SoCO) در هنگ کنگ نشان می‌دهد تقریباً سه چهارم کارگران فقیر هنگ‌کنگی با طرح دولت چین برای واردات نیروی کار خارجی در بحبوحه بحران کمبود نیروی انسانی مخالف هستند و بسیاری از آن‌ها نگران هستند که ممکن است شاهد کاهش دستمزدها یا حتی از دست دادن شغل خود باشند. 

در کنفرانس مطبوعاتی که توسط انجمن غیردولتی سازمان جامعه (SoCO) در روز یکشنبه برگزار شد، این گروه گفت که ۷۵ درصد از پاسخ دهندگان به نظرسنجی گفتند که موافق طرح ورود نیروی کار نیستند. 

از نظر این کارگران، بحران کمبود نیروی کار در برخی از صنایع به دلیل فقدان آموزش نیروی کار و همچنین دستمزد پایین در برابر فشار کار زیاد وجود داد. ۶۲ درصد گفتند که نگران هستند شغلشان در خطر باشد و ۵۹ درصد گفتند که این نگرانی وجود دارد که کارفرمایان انگیزه خود را برای بهبود رفتار با کارگران بومی از دست بدهند. 

در حالی که این طرح صراحتاً کارگران مناطق دیگر کشور چین را هدف قرار نمی‌دهد، مقامات گفته‌اند که «تجربه گذشته» طرح‌های مشابه کار به دلیل نزدیکی و راحتی جغرافیایی بیشتر متقاضیان را از آن سوی مرزها جذب می‌کند. 

بر اساس این ترتیبات، طرح‌های ورود نیروی کار ویژه بخش جدید با هدف پر کردن ۱۲۰۰۰ موقعیت شغلی در زمینه ساخت و ساز مسکن و ۸۰۰۰ موقعیت در صنعت حمل و نقل خواهد بود. دولت چین گفته است که این طرح‌ها در مقایسه با مکانیسم‌های فعلی جذب نیروی کار، «فرایند ساده‌تری با اطمینان بیشتر در تأیید و… انعطاف‌پذیری بیشتر» دارد. 

کارشناسان اقتصادی و بازار کار هنگ کنگ می‌گویند: ورود نیروی کار راه حل بلندمدتی برای کمبود نیروی انسانی هنگ کنگ نیست. 

این گروه همچنین ابراز نگرانی کرد در حالی که سهمیه‌هایی برای طرح‌های خاص بخش وجود دارد، هیچ سهمیه‌ای برای ورود کارگران خارجی از طریق طرح کار تکمیلی وجود ندارد، که به طور بالقوه به شانس افراد محلی برای اشتغال آسیب می‌زند. 

این شهر قبلاً برنامه‌هایی را برای کارفرمایان برای استخدام کارگران از طریق مکانیسم‌های جدید باز کرده است. اداره حمل و نقل و لجستیک منطقه هنگ کنگ چین هفته گذشته اعلام کرد: درخواست‌هایی را برای ورود ۱۶۰۰ راننده مینی‌بوس و اتوبوس تحت طرح واردات بخش حمل و نقل دریافت کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز