خبرگزاری کار ایران

علیرضا محجوب:

از کسانی که صدای کارگران و بازنشستگان بی‌صدا را نشر می‌دهند تشکر می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۷۵۶۷

علیرضا محجوب گفت: ما وظیفه خود را حمایت از کسانی است که در رسانه صدای کارگران را نشر می‌دهند، می‌دانیم. ما از کسانی که این صدا را در خبرگزاری‌ها و مطبوعات نشر می‌دهند، تشکر می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم تقدیر از اصحاب رسانه در گردهمایی اعضای اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در دفتر مرکزی خانه کارگر واقع در تهران عصر روز گذشته برگزار شد.

حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) در ابتدای این جلسه اظهار کرد: ما در جریان رسیدگی به مشکلات برنامه هفتم توسعه با نمایندگان کمیسیون اجتماعی مجلس جلسات و مذاکراتی داشتیم. نمایندگان معتقد بودند برنامه هفتم از یک انسجام کافی برای توسعه کشور برخوردار نیست و نیاز به بازبینی و اصلاح کلی دارد.

وی افزود: ما در دو حوزه کارگری، بازنشستگی و اقتصادی مولفه‌های برنامه را به بوته نقد گذاشتیم. بحث ضرورت گشایش در سرمایه‌گذاری‌ها و نادیده گرفتن بخش تعاون علاوه بر مسائل حوزه بازنشستگی و روابط کار مطرح شد و نقدهای ما از این دریچه ارائه شد.

صادقی با تاکید بر اینکه «جای خالی آقای محجوب در مجلس حس می‌شود» گفت: مولفه‌هایی مثل ادغام صندوق‌ها و محاسبه بدهی دولت به تامین اجتماعی با نرخ بهره ساده، از مشکلات ما با برنامه هفتم توسعه محسوب می‌شود. در حوزه تشکل‌های کارگری نیز با این وضعیت تشکل‌ها امکان مطالبه‌گری صنفی وجود ندارد. ما معتقد به میز مذاکره هستیم اما وقتی گوش شنوا به تشکل‌ها نباشد، مذاکره دیگر جواب نخواهد داد.

معاون دبیرکل خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران گفت: به جای عتاب کردن به اعتراض کارگران و بازنشستگان، مقامات به دولتمردان بگویند که تبعیض بین نیروهای دولتی و کارگری و بازنشستگان دولت و کارگر قرار ندهند. نمی‌توان مرتب از منابع دولتی برای تغذیه صندوق‌های دولتی استفاده کرد اما برای صندوق تامین اجتماعی هیچ کدام از تعهدات دولت را پرداخت نکرد.

صادقی با اشاره به اینکه مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به درستی بحث پایان دوره استقراض تامین اجتماعی از بانک‌ها را انجام داده است، گفت: ما امیدواریم وعده‌های ایشان درست باشد اما مطالبات ما از سازمان ادامه دارد. وقتی رهبر انقلاب از مطالبات کارگری داخلی و صنفی حمایت می‌کنند، تکلیف سایر مسئولان مشخص است.

وی در پایان با اشاره به نقش خبرنگاران حامی حقوق کارگران و بازنشستگان گفت: خبرگزاری ایلنا پیشانی بیان مطالبات کارگران هستند و انعکاس صدای کارگران و بازنشستگان است. ما به تبعیت از دبیرکل خانه کارگر از زحمات این عزیزان تقدیر می‌کنیم.

در ادامه این نشست، علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر) ضمن تاکید بر اهمیت تصمیمات نمایندگان مجلس شورای اسلامی در قبال کارگران و بازنشستگان اظهار کرد: قانون اساسی بیمه را حقی همگانی می‌داند و دولت در قانون مکلف به تامین بیمه همگان است. ما از ابتدای انقلاب می‌گفتیم سازمان تامین اجتماعی حق الناس است و جزو اموال اختصاصی و غیردولتی است. ما از نمایندگان مجلس می‌خواهیم به حق مردم احترام بگذارند.

وی افزود: ما وظیفه خود را حمایت از کسانی است که در رسانه صدای کارگران را نشر می‌دهند، می‌دانیم. ما از کسانی که این صدا را در خبرگزاری‌ها و مطبوعات نشر می‌دهند، امروز تشکر خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز