خبرگزاری کار ایران

از طرح ساماندهی تا اصلاحات پارامتریک/ صدای کارگران را بشنوید

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۸۶۰۲

احسان سهرابی گفت: کارگران در روزهای پیش رو امنیت شغلی و حداقل‌های قانونی را متوقع‌اند و نمایندگان مجلس نباید تعلل کنند؛ طرح ساماندهی بایستی تصویب شود و برنامه هفتم به نفع کارگران تغییر کند.

احسان سهرابی (فعال کارگری) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با تاکید بر شرایط سخت معیشتی کارگران گفت: تبعیض در حقوق و دستمزد، یکی از اصلی‌ترین مشکلات کارگران است؛ سه میز کنارهم در یک اتاق است که آدم‌هایی که پشت این میزها می‌نشینند یک کار یکسان دارند ولی فیش‌های آخر ماه آن‌ها بسیار متفاوت است و تبعیض را با گوشت و پوست‌شان در واریزی‌ها درک می‌کنند؛ کارگران شرکتیِ دستگاه‌های اجرایی مجبورند به بخشنامه‌هایی تمکین کنند که پیوست عدالت ندارند.

سهرابی نسبت به مقاومت دولت در مقابل تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی انتقاد می‌کند و می‌گوید: در روزهای اخیر، انعقاد قرارداد معین برای میثم لطیفی را داشتیم آنهم بدون بدون آزمون و همزمان اصرار دولت را دیدیم بر برگزاری آزمون برای تعیین تکلیف کارگرانی که سال‌هاست کوتاهی‌های پیمانکاران را در دستگاههای اجرایی تحمل می‌کنند.

به گفته وی، این کارگران از نمایندگان مجلس انتظاراتی دارند؛ او این انتظارات را برمی شمرد:

«کارگران در روزهای پیش رو امنیت شغلی و حداقل‌های قانونی را متوقع‌اند و نمایندگان مجلس نباید تعلل کنند؛ طرح ساماندهی بایستی تصویب شود و برنامه هفتم به نفع کارگران تغییر کند».

سهرابی خطاب به نمایندگان مجلس می‌گوید: صدای کارگران را بشنوید حتی با فرکانس پایین؛ چراکه برخی از آنان کارگران ساختمانی هستند که بالای داربست برای ۴ درصدی‌ها برج می‌سازند و در صف حداقل‌های حمایتی هستند و همچنان از بیمه تامین اجتماعی محرومند و یا معدنچیانی هستند که در اعماق زمین برای قدرتمندان و ثروتمندان خلق ثروت می‌کنند و پاداش آنان اصلاح پارامتریک و تغییر ضریب سخت وزیان‌آور در برنامه توسعه هفتم بوده است، صدای اینها باید شنیده شود حتی اگر فرکانس آن متاسفانه پایین است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز