خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

مشکل بیکاری جوانان شهر «بیرم» در استان فارس را مرتفع کنید

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۹۶۷۹

دبیر خانه کارگر لارستان گفت: علارغم پیگیری‌های چندین‌ساله هنوز مشکل اشتغال جوانان بومی شهر «بیرم» مرتفع نشده است.

محمدحسن قوامی (دبیر خانه کارگر لارستان) در تماس با خبرنگار ایلنا، در ارتباط با اشتغال جوانان بیکار شهر «بیرم» واقع شهرستان لارستان گفت: شهر بیرم در جنوب استان فارس و از توابع شهرستان لارستان است و سالهاست موضوع اشتغال جوانان بیکار و بومی این شهر را از مسئولان پیگیری می‌کنیم اما تا امروز بی‌ثمر بوده است.

او با بیان اینکه غالب جوانان جوانان بومی شهر «بیرم» به دنبال شغل می‌گردند، گفت: پیش از این ۹۰ درصد از جوانان بومی شهر بیرم برای کار به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس همانند قطر، دبی و عمان مهاجرت می‌کردند اما از آنجا که طی سالهایی ورود کارگران غیر مجاز به این کشورها ممنوع شده و همه کارگران ازجمله کارگران مهاجر شهر بیرم به کشور بازگردانده شدند، این افراد به دلیل فراهم نبودن فرصت‌های شغلی تاکنون نتوانسته‌اند برای خود شغلی فراهم کنند.

به گفته وی؛ ساکنان قدیمی شهر بیرم و اطراف آن بیشتر کارگر و کشاورز هستند که آنهم به دلیل کسادی بازار ساخت و ساز در بخش ساختمان و خشکسالی‌های چند سال اخیر در بخش کشاورزی معیشت آن‌ها تامین نمی‌شود.

قوامی گفت: صرفا سیاست دولت برای اشتغال‌زایی شناسایی و ایجاد فرصت‌های شغلی در بخش معدن و صنعت است به همین دلیل دولت طی چند سال گذشته اقدام به شناسایی ۷۰ درصد از معادن منطقه (شامل معادن طلا، مس، نقره وآهن) کرده اما هنوز هیچ کار اجرایی صورت نگرفته است.

این فعال کارگری با بیان اینکه جوانان بیرمی و شهرستان لارستان نباید برای کار در شهرها و استان‌های دیگر سرگردان باشند آنهم وقتی زمینه فرصت‌های شغلی در منطقه وجود دارد، گفت: از مسئولان درخواست داریم مشکل اشتغال جوانان شهر بیرم و شهرستان لارستان را مرتفع کنند. ما منتظر و امیدوار هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز