خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

۱۲۰۰ کارگر ساختمانی در گرگان فاقد بیمه تامین اجتماعی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۳۱۷۲

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی گرگان گفت: ۱۲۰۰ کارگر ساختمانی در گرگان فاقد بیمه هستند. این درحالی‌ست که کارگران ساختمانی فصلی هستند و روزهایی از سال را بیکار هستند که این بیکاری امنیت شغلی برای آنان دربرندارد.

جواد کمیزی در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: در روز ۲۲ مرداد ماه گذشته طرح اصلاح ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در دستورکار جلسه علنی مجلس قرار گرفت که ابتدا پیشنهاد فراکسیون اجتماعی مجلس رد و سپس پیشنهاد یکی از نمایندگان مجلس به تصویب رسید که نهایتا برای تایید به شورای نگهبان فرستاده شد.

وی ادامه داد: شورای نگهبان به طرح پیشنهادی ماده ۵ قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی که بار مالی برای سازمان تامین اجتماعی دارد، ایراد گرفت و دوباره بزودی به صحن علنی مجلس شورای اسلامی بازخواهد گشت. از نمایندگان مجلس خواهش داریم این بار درکنار جامعه کارگری باشند و از جامعه کارگری حمایت کنند.

کمیزی بیان کرد: درحال حاضر ۱۲۰۰ کارگر ساختمانی در گرگان فاقد بیمه هستند و متأسفانه بحث بیمه کارگران ساختمانی فراموش شده است. کارگران ساختمانی مظلومترین افراد کشور هستند و همه می‌دانند کارگران حامی واقعی و بدون چشم‌داشت نظام جمهوری اسلامی ایران هستند. صنعت ساختمان نیز یکی از بازوهای اصلی اقتصاد و یکی از مسایل مهم کشور است.

وی بیان کرد: اگر قانون بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی اجرایی شود هیچ کارگری بدون بیمه نخواهد ماند و همه از ابتدایی‌ترین حق خود برخوردار خواهند شد. کارگران ساختمانی فصلی هستند و روزهایی از سال را بیکار هستند که این بیکاری امنیت شغلی برای آنان دربرندارد.

وی یادآور شد: بیش از ۵۰ درصد از حوادث ناشی از کار در گلستان در بخش ساختمان‌سازی است که داشتن بیمه می‌تواند عواقب ناشی از این حوادث را به حداقل برساند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز