خبرگزاری کار ایران

معلمان و کارکنان بیمارستانی و خدمات تولید برق پرتغال وارد اعتصاب شدند

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۳۸۱۳

معلمان پرتغالی اعلام کردند که از هفته آینده با شروع سال تحصیلی این کشور به کلاس نمی‌روند. آنها روز گذشته در لیسبون پایتخت پرتغال در کنار کارکنان بخش درمان این کشور یک اجتماع چند هزار نفره برپا کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از کمیته بین الملل چهارم (ICFI)، کارگران خدماتی بیمارستان و معلمان پرتغالی در بخش‌های مختلف در سراسر کشور برای مبارزه با تعرض دولت به دستمزدها و شرایط غیرقابل تحمل کاری و موقتی بودن قراردادها، دست به سازماندهی اعتصاب زده‌اند. 

معلمان پرتغالی اعلام کردند که از هفته آینده با شروع سال تحصیلی این کشور به کلاس نمی‌روند. آنان روز گذشته در لیسبون پایتخت پرتغال در کنار کارکنان بخش درمان این کشور یک اجتماع چند هزار نفره برپا کردند. 

از سال گذشته حزب حاکم به دلیل اعتصاب گسترده معلمان، داروسازان، کارگران مترو، تکنسین‌های اورژانس پیش بیمارستانی، کارکنان اداره مالیات و زندانبانان و سایر کارکنان قوه قضاییه پرتغال، انتخابات این کشور را به تعویق انداخته است. 

پرتغال در ماه ژوئن امسال تورم ده درصدی را تجربه کرد. دولت توانست در ماه گذشته تورم را بین ۳ تا ۴ درصد کنترل کند، اما با آغاز ورود به آستانه فصل پاییز دوباره نرخ تورم افزایشی شده و احتمالا نرخ تورم از ۴ درصد عبور کند. این درحالی است که دولت با ادعای کنترل تورم مخالف افزایش حقوق کارکنان بخش‌های مختلف خدماتی است. 

از آن زمان اعتصابات سراسر کشور را فراگرفته است. پرتغال مانند شرق و جنوب اروپا، یکی از بالاترین نرخ‌های تورم را داراست. 

بر اساس اعلام وزارت کار، در نیمه اول سال جاری ۱۴۹۹ اعتصاب اعلام شده که نسبت به سال گذشته بیش از ۹۲ درصد افزایش داشته است. در مدیریت دولتی، اعتصابات به میزان قابل توجهی ۲۸۸ درصد افزایش یافته است که توسط کارکنان آموزش و پرورش و مراقبت‌های بهداشتی و کارمندان دولت محلی و دادگستری هدایت می‌شود. 

اعتصاب یک روزه کارمندان قوه قضائیه که توسط اتحادیه ضابطان قضایی (SOJ) هفته گذشته اجرا شد که به تعطیلی برخی دادگاه‌ها انجامید. 

از طرف دیگر اعتصاب دو روزه توسط پزشکان در بخش خدمات بهداشت ملی (NHS) به نام اتحادیه پزشکان مستقل پرتغال (SIM) در مناطق آزور، آلنتجو و آلگاروه، پس از توقف در ماه ژوئیه به دلیل شرایط در بیمارستان‌ها، حقوق پزشکان و ممنوعیت اضافه کاری، دوباره شروع شده است. 

اعتصاب یک روزه توسط ۳۲۵۰ کارگر از خدمات مشترک بیمارستان‌ها، یک سازمان غیرانتفاعی خصوصی که غذا، خشکشویی و سایر خدمات را ارائه می‌دهند، همزمان با معلمان شروع شده است. 

از طرف دیگر اعتصاب یک هفته‌ای کارگران شرکت برق پرتغال EDP بر سر حقوق بیشتر که توسط اتحادیه فیکویمتال وعده داده شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز