خبرگزاری کار ایران

تقدیر دبیرکل سازمان جهانی کار از هندوستان و گروه بیست در جهت تحقق «کار شایسته»

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۶۰۳۶

دبیرکل سازمان جهانی کار از حمایت رهبران گروه ۲۰ از طرح شتاب دهنده جهانی سازمان ملل در زمینه اشتغال و تامین اجتماعی به منظور تحقق بیشتر عدالت اجتماعی تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از سازمان جهانی کار، دبیرکل ILO (گیلبرت هونگبو) در دیدار با نخست وزیر هندوستان (ناندرا مودی) از اقدامات این کشور و سایر اعضای گروه بیست کشور صنعتی (موسوم به G-20) در حوزه روابط کار تقدیر کرد. 

دبیرکل سازمان جهانی کار همچنین از حمایت رهبران گروه ۲۰ از طرح شتاب دهنده جهانی سازمان ملل در زمینه اشتغال و تامین اجتماعی به منظور تحقق بیشتر عدالت اجتماعی نیز تقدیر کرد. 

رهبران گروه ۲۰ در بیانیه پایانی خود در اجلاس یک ماهه این گروه در هندوستان از ایجاد ۴۰۰ میلیون شغل مناسب و گسترش پوشش تامین اجتماعی به چهار میلیارد نفر از مردم جهان که هنوز تحت پوشش نیستند، خبر دادند. 

رهبران این گروه با ایجاد یک کارگروه جدید در زمینه توانمندسازی شغلی زنان موافقت کردند. آن‌ها بار دیگر بر اهمیت برابری جنسیتی و ترویج «مشارکت کامل، برابر، موثر و معنادار زنان در اقتصاد به عنوان تصمیم گیرندگان» تاکید کردند و افزودند که چنین سرمایه‌گذاری «اثر چند برابری در اجرای دستور کار ۲۰۳۰ دارد». 

هونگبو در ادامه دیدار خود با نخست وزیر هندوستان گفت: من از هندوستان به‌عنوان میزبان و دبیر امسال اجلاسیه گروه بیست صمیمانه قدردانی می‌کنم و از اینکه تصمیمات گروه بیست امسال در جهت بهبود معیشت صدها میلیون نفر از مردم جهان است، خوشحال هستم. 

اعلامیه نهایی امسال اجلاسیه گروه بیست در هندوستان همچنین به مسائلی چون: تعهداتی برای ترویج مهاجرت استاندارد نیروی کار با مدیریت خوب، افزایش تلاش‌ها برای حذف کار کودکان و کار اجباری در زنجیره‌های تولید جهانی، حمایت از اشتغال جوانان و تشویق به گسترش آموزش مهارت‌ها برای توسعه اقتصادی پایدار و فراگیر، اشاره کرد. 

دبیرکل سازمان جهانی کار به عنوان یکی از سخنرانان اختتامیه این اجلاسیه سالانه همچنین به موضوع تاثیر هوش مصنوعی (AI) بر بازار کار پرداخت و گفت: «هوش مصنوعی نیاز به سرمایه‌گذاری روی افراد ماهر را افزایش می‌دهد. و همچنین نیاز به تقویت حمایت‌ها و اشتغال برای کارگران پلتفرم مجازی را افزایش می‌دهد. به منظور ارتقای توسعه جامعه در جهت افزایش عدالت اجتماعی، دستاوردهای بهره‌وری حاصل از هوش مصنوعی باید توسط همه به اشتراک گذاشته شود.» 

اجلاسیه سالانه سران گروه ۲۰ کشور صنعتی از ۹ آگوست تا ۱۰ سپتامبر در دهلی نو هند با شعار و عنوان «یک زمین، یک خانواده، یک آینده» برگزار شد. در سال ۲۰۲۴ ریاست دوره‌ای گروه ۲۰ به برزیل خواهد رسید که میزبان اولین نشست کارگروه توانمندسازی زنان نیز خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز