خبرگزاری کار ایران

دفاع نمایندگان مجلس در صحن علنی از معلمان:

رئیس جمهور به حیاط خلوت بودن صندوق فرهنگیان پایان دهد/ ضرورت رسیدگی به پرونده لغو استخدام ۶۴۰۰ معلم توسط کارگزینی

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۶۹۷۶

امروز در صحن علنی مجلس تعدادی از نمایندگان مردم در دفاع حفظ صندوق ذخیره فرهنگیان و استخدام معلمان به دولت تذکر شفاهی دادند.

به گزارش ایلنا، در جلسه علنی امروز مجلس (چهارشنبه ۲۲ شهریور) تعدادی از نمایندگان در دفاع از حقوق معلمان به دولت تذکر شفاهی دادند. 

صدیف بدری (عضو کمیسیون اجتماعی و نماینده مردم اردبیل و نمین) در مجلس با اشاره به به کارگیری مدیران رانتی در صندوق ذخیره فرهنگیان، از رئیس جمهور درخواست کرد که به حیات خلوت این مدیران در صندوق پایان دهد. 

وی در تذکر شفاهی خود گفت: براساس ماده ۷۵ قانون برنامه ششم توسعه باید معادل واریزی فرهنگیان به حساب صندوق ذخیره فرهنگیان را سالانه به صندوق پرداخت کرد، اما متاسفانه دولت در طول چند سال گذشته از این بابت بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان بدهکار است، لذا از رئیس جمهور محترم می‌خواهم دستور فرماید سازمان برنامه و بودجه در اسرع وقت به وظیفه خود عمل کند. 

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس یازدهم در تذکری خطاب به وزیر آموزش و پرورش افزود: اگر چه صندوق ذخیره فرهنگیان از سرمایه فرهنگیان شکل گرفته است، اما متاسفانه تمامی مدیران در این صندوق در ادوار مختلف به صورت رانتی و سفارشی انتخاب می‌شوند، لذا خواهش می‌کنم به حیات خلوت صندوق ذخیره فرهنگیان پایان دهید. 

همچنین احسان ارکانی (نماینده مردم نیشابور و عضو کمیسیون برنامه و بودجه) خواستار رسیدگی به وضعیت لغو استخدام ۴۰۰ نفر از برگزیدگان جهت جذب به عنوان معلم در قالب قرارداد کار معین شد که با طی مراحل اداری و گزینش، حکم کارگزینی نیز برای آن‌ها صادر و حتی برای آن‌ها حقوق واریز شده است. 

وی در تذکر شفاهی خود گفت: سازمان اداری و استخدامی و وزارت آموزش و پرورش، برای ۴۶۰۰ نفر از برگزیدگان جهت جذب به عنوان معلم در قالب قرارداد کار معین با طی مراحل اداری و گزینش، حکم کارگزینی صادر و برای آن‌ها حقوق نیز واریز کرده است، اما به ناگهان با لغو استخدام آن‌ها سرنوشت و زندگی این افراد با بلاتلکیفی مواجه شده است، بنابراین مسئولان چه پاسخی برای این افراد از جمله در نیشابور و فیروزه دارند؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز