خبرگزاری کار ایران

قطعی برق؛ امنیت شغلی کارگران را به خطر می‌اندازد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۸۷۷۷

یک منبع کارگری گفت: به دنبال قطعی مکرر برق در استان یزد، فعالیت شغلی کارگران شاغل در شهرک صنعتی این استان با مشکل مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یک منبع کارگری در استان یزد گفت: شمار زیادی از کارگران در شهرک صنعتی استان مشغول کار هستند اما قطعی مکرر برق امنیت شغلی آنها را به خطر انداخته است.

به گفته این کارگر؛ حدود دو هزارو ۵۰۰واحد تولیدی، صنعتی و خدماتی فعال و نیمه فعال در استان فعال هستند که بخش زیادی از آنها با مشکل قطعی برق مواجهند. اکثر این واحدها به دلیل وقوع این مشکل ناچار هستند با کاهش تعداد شیفت‌ها از فعالیت روزانه کارخانه بکاهند و در برخی از واحدها هم از انجام شیفت‌های اضافه‌کاری خبری نیست.

به نقل از این کارگر گفته می‌شود؛ مشکلات واحدهایی که بیشتر از دیگر کارخانه‌ها به برق نیاز دارند، بغرنج‌تر است و اگر همین روال ادامه یابد، قطعا با مشکلات جدی‌تری روبه‌رو خواهند شد.

بر اساس اظهارات یکی از کارگران شاغل در یکی از واحدها؛ جدا از پایین آمدن امنیت شغلی کارگران، خاموشی‌های مکرر در صنایع، هزینه کارگر و قیمت تمام شده محصولات تولیدی را بالا می‌برد و در نهایت این هزینه به دوش خریدار نهایی که مردم هستند، می‌افتد.

به گفته او، آنچه موجب نگرانی شده، وضعیتی است که از مدت‌ها پیش برای کارگران شاغل در این شهرک صنعتی به وجود آمده چراکه به سبب قطعی برق، میزان کارکرد و درآمد آن‌ها کم شده است.

این کارگر در پایان اضافه کرد: قطعی برق موجب اختلال فعالیت تولیدی محل کارمان شده و ما از انجام شیفت‌های اضافی محروم شده‌ایم. کارخانه نیز به دلیل این مشکل با حداقل نیروی کار به فعالیت تولیدی خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز