خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران سیمان آبیک با قول مساعد مسوولان کارخانه پایان یافت

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۱۲۲

مسئولان اداری این کارخانه قول داده‌اند در اولین فرصت به مشکلات کارگران رسیدگی کنند.

رئیس شورای اسلامی کار کارگران کارخانه سیمان آبیک از تجمع جمعی از کارگران این کارخانه در اعتراض به کاهش حقوق و سایر مطالبات صنفیشان خبر داد.

«سید مهرزاد رسولی» در توضیح علت اعتراض امروز کارگران سیمان آبیک، به ایلنا گفت: تجمع صبح امروز کارگران در اعتراض به بی‌توجه‌ای کارفرمای کارخانه به اجرا نشدن طرح طبقه بندی مشاغل و بازنگری حقوق و سایر مزایای قانونی است که در مقابل ساختمان اداری کارخانه برگزار شده است.

او تعداد کارگران شاغل در کارخانه را حدود ۴۰۰ کارگر ذکر کرد و گفت: برخی از کارگران از حداقل حقوق برخوردار بوده و میزان دریافتی انان کفاف معاش زندگیشان را نمی‌دهد.

او با بیان اینکه طرح طبقه بندی مشاغل کارگران کارخانه سیمان آبیک از سال ۸۷ اجرایی نشده است، در ادامه در مورد سایر مطالبات کارگران افزود: حق اضافه کاری و پاداش تولیدی که تا سال گذشته به کارگران پرداخت می‌شد به مرور کاهش یافته است.

رسولی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد مشکلات بیمه تکمیلی کارگران گفت: متاسفانه کارگران با وجود آنکه از سال گذشته اسناد پزشکی خود را به بیمه تکمیلی ارسال کرده‌اند هنوز موفق به دریافت هزینه‌ای درمانی خود نشده‌اند. این در حالیست که مبلغ قابل توجهی از حقوق کارگران، برای پرداخت سهم بیمه تکمیلی کسر می‌شود.

وی گفت: مسئولان اداری این کارخانه قول داده‌اند در اولین فرصت به مشکلات کارگران رسیدگی کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز