خبرگزاری کار ایران

کارگران معدن زغال سنگ طزره خواستار حذف پیمانکاران شدند

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۰۱۷

بی‌توجه‌ای به امنیت جانی کارگران

کارگران معدن زغال سنگ طزره به برآورده نشدن مطالبات صنفی خود و نبود ایمنی در معدن اعتراض کردند.

کارگران معدن زغال سنگ طزره در تماس با خبرنگار ایلنا، با ابراز نگرانی از اینکه هنوز مطالبات صنفی آن‌ها برآورده نشده، از مسئولان استانی درخواست کردند به وضعیت کارگران این واحد معدنی ورود کرده و امنیت شغلی را به آن‌ها بازگردانند.

کارگران «معدن زغال سنگ طزره» ضمن ابراز نگرانی از آینده شغلی خود، خواستار حذف پیمانکاران برای بهبود وضعیت شغلی خود در معدن شده و گفتند: درخواست دیگر کارگران افزایش دستمزدها با اضافه‌کار است که از سوی مدیریت معدن بی‌پاسخ مانده است.

به گفته آن‌ها؛ در معدن زغالسنگ طزره حدود هزار کارگر به صورت قراردادی مشغول کارند که از شرایط کار با پیمانکاران رضایت ندارند.

کارگران این واحد معدنی در ادامه گفتند: بخش دیگری از مطالباتمان برخورد با مقصران احتمالی حادثه روز ۱۲ شهریور است که بعد از گذشت حدود ۲۵ روز از وقوع حادثه و فوت شش نفر از همکاران هنوز مقصران این حادثه از سوی اداره کار مشخص و معرفی نشده‌اند.

کارگران گفتند: نارضایتی ما به این جهت است که شرکت البرز شرقی سالهاست با پیمانکارانی تمدید قرارداد می‌کند که سابقه خوبی در لحاظ کردن ایمنی کار کارگران و مهیا کردن سایر تجهیزات ندارند. به عنوان نمونه در حادثه‌ای که اخیرا برای شش کارگر  به وقوع پیوست، بجای مجازات پیمانکار، بلافاصله پیمانکار را تغییر دادند.

کارگران معدن زغال سنگ طزره درباره علت انفجار معدن طزره نیز گفتند: هر چند تا زمان بازگشایی تونل و تعریض دویل k۵ که در آینده نزدیک صورت خواهد گرفت امکان اظهارنظر قطعی درباره علت حادثه میسر نیست، اما علل  اولیه حادثه بر اساس گزارش میدانی روز پنجشنبه هفته گذشته برخی مسئولان که گفته می‌شود از کمیته حقیقت‌یاب بوده‌اند؛ معدن فاقد سیستم تهویه طبیعی مناسب بوده و کارگران قبل از حفر دویل تونل k۵ همزمان مشغول استخراج کارگاه نیز بودند در واقع انفجار در معدن ذغالسنگ البرز شرقی طزره دامغان بر اثر تجمع گاز رخ داده است.

کارگران در ادامه گفتند: در عین حال هنوز منبع جرقه احتمالی در داخل تونل مشخص نشده در عین حال دیگر منابع تولید جرقه به ویژه لکوموتیو مدفون زیر آوار نیز قابل بررسی است.

گفتنی است؛ "دویل کا" معدن کوچکی است که از داخل تونل به طرف بالا حفر می‌شود و هدف از حفر آن تهویه تونل‌ها احداث کارگاه استخراج احداث راه عبور برای افراد و حمل و نقل لوازم و موادی نظیر آن است که از قرار معلوم این کار در معدن زغال سنگ رزمجای طزره قبل از استخراج انجام نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز