خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

دولت بدهی ۵۵ هزار میلیارد تومانی صندوق فولاد را پرداخت کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۴۶۸۲

سلمان ذاکر گفت: دولت باید هر چه سریعتر نسبت به‌پرداخت بدهی خود اقدام کند، زیرا چالش اصلی صندوق فولاد ناشی از مطالبات معوق است.

به گزارش ایلنا، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از دولت خواست بدهی 55 هزار میلیارد تومانی به صندوق بازنشستگی فولاد را پرداخت کند.

سیدسلمان ذاکر (عضو کمیسیون اجتماعی مجلس) در نشستی با روابط عمومی صندوق فولاد  با اشاره به سیاست‌های ابلاغی تامین اجتماعی از سوی رهبر انقلاب در اول فروردین ۱۴۰۱ به سران سه قوه و مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سیاست‌های ابلاغی رهبری یک سند بالادستی و لازم الاجراست.

وی با اعلام اینکه در ابلاغیه مقام معظم رهبری بر تامین منابع پایدار صندوق‌ها تاکید شده است گفت: صندوق بازنشستگی فولاد یک منابع و یک مصارف دارد که بایستی منابع و مصارف به تعادل برسد، اما متاسفانه ورودی صندوق با خروجی آن به‌هیچ‌عنوان همخوانی ندارد.

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی بر ایجاد منابع پایدار برای صندوق بازنشستگی فولاد تاکید کرد و گفت: منابع پایدار مانند حق بیمه‌هایی است که صندوق دریافت می‌کند یا شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصاد است که زیر مجموعه صندوق است.

وی با تاکید بر اینکه شرکت‌های صندوق بازنشستگی فولاد باید سوده باشد تا بخشی از هزینه های صندوق را تامین کند گفت: متاسفانه عمده بنگاه‌هایی که متعلق به صندوق فولاد است یا صندوق سهامدار عمده آن است، نه تنها سودده نیست، بلکه زیانده هستند که نشان می‌دهد آن بخشهای اقتصاد که می بایست دست صندوق را بگیرد، مانند وزنه‌ای سنگین به پای صندوق بازنشستگی فولاد بسته شده است.

ذاکر با اشاره به اینکه ابلاغیه مقام معظم رهبری، بر حفظ و ارتقای ارزش ذخایر صندوق ها به عنوان اموال متعلق به حق مردم با تاکید بر امانتداری است گفت: اموال سازمان متعلق به کسانی که امروز حق بیمه می پردازند و البته بازنشستگانی که سال‌ها به صندوق فولاد حق بیمه پرداخت کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه امنیت، سودآوری و شفافیت با ایجاد سازوکارهای لازم، باید جزو برنامه‌های مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد باشد گفت: مدیرعامل صندوق باید به عنوان نماینده بازنشستگان فولاد پیگیر مطالبات صندوق باشد و بداند که به عنوان نماینده هشتاد و هشت هزار بازنشسته و شاغلانی که اکنون حق بیمه می پردازند، باید پیگیر مطالبات اعضا باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس  با ابراز تاسف از اینکه دولت ۵۵ هزار میلیارد تومان به صندوق بازنشستگی فولاد است گفت: دولت باید هر چه سریعتر نسبت به پرداخت بدهی انباشته خود اقدام کند، زیرا چالش اصلی صندوق فولاد ناشی از مطالبات معوق است.

وی با اعلام اینکه اگر دولت بدهی خود را به صندوق فولاد پرداخت می کرد، سود ناشی از سرمایه گذاری می‌توانست در برقراری تعادل صندوق بسیار موثر باشد گفت: اگر دولت بدهی خودش را به صندوق فولاد بپردازد، این صندوق می تواند با سرمایه‌گذاری مناسب به درآمد‌زایی برسد و حتی می‌تواند به  نقطه سربه‌سر نزدیک شود.

ذاکر با اعلام اینکه رهبری بر ایجاد رفاه عمومی و برطرف ساختن فقر و محرومیت در ابلاغیه تامین اجتماعی تاکید کردند گفت: ابلاغیه رهبری بر اساس بررسی های همه جانبه و درک درست ایشان از وضعیت اقتصادی کشور است، بنابر این نباید تصمیمی بر خلاف سیاست‌گذاری رهبری گرفته شود.

وی با اشاره به آنچه در صحن علنی مجلس برای پرداخت بدهی دولت اتفاق افتاد گفت: وقتی دولت بدهکار است، یعنی حق الناس برعهده دارد و باید آن را بپردازد، به همین دلیل اصرار بر پرداخت بدهی دولت داریم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس از مسوولان صندوق بازنشستگی فولاد خواست پیگیر مطالبات صندوق باشند و گفت: هیچ کس نمی تواند و نباید منکر بدهی دولت به صندوق فولاد شود و چون این حقی است که امکان انکار آن وجود ندارد، مدیران صندوق فولاد بدون هیچ مشکلی می‌توانند مطالبه گر آن باشند و نمایندگان مجلس نیز از این حق حمایت و دفاع می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز