خبرگزاری کار ایران

بیانیه WFTU و اتحادیه‌های یونان علیه شکایت استارباکس ضد کارگرانش به دلیل حمایت از فلسطین

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۶۲۴

شرکت استارباکس اخیرا در واکنش به اقدام کارگران استارباکس مبنی بر انتشار پوسترهایی در محکومیت حمله اسرائیل به غزه، از اعضای اتحادیه کارکنان استارباکس شکایت کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از WFTU، این تشکل (فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری) به همراه اتحادیه کارگران هتل-گردشگری-رستوران یونان، در بیانیه‌ای علیه شرکت زنجیره‌ای تولید و فروش قهوه و نوشیدنی «استارباکس» ارعاب و هجوم به کارگران عضو اتحادیه صنفی نیروهای استارباکس موضع‌گیری کردند. 

این شرکت چند ملیتی اخیرا در واکنش به اقدام کارگران استارباکس مبنی بر انتشار پوسترهایی در محکومیت حمله اسرائیل به غزه از اعضای اتحادیه کارکنان استارباکس شکایت کرده است. 

اتحادیه کارگران هتل-گردشگری-رستوران یونان به همراه WFTU، اقدامات علیه اتحادیه کارگری استارباکس را محکوم کرد و اعلام کرد: مدیران شرکت آزار و اذیت کارگران استارباکس برای دفاع از فلسطینیان را متوقف کنند.

در این بیانیه آمده است: دولت‌ها و شرکت‌های چندملیتی از دولت صهیونیستی حمایت می‌کنند که در عرض چند روز بیش از ۲۰۰۰ کودک را در غزه به قتل رسانده است. به همین دلیل آن‌ها تلاش می‌کنند صداهای محکوم کننده جنایت را خاموش کنند. آن‌ها می‌خواهند مردم و کارگرانی را که فلسطین آزاد را فریاد می‌زنند، بترسانند. 

در این راستا، استارباکس در واکنش به اقدام کارگران اتحادیه این شرکت چندملیتی، شکایتی را تنظیم کرده و خواستار غرامت از اتحادیه به‌دلیل «خسارت» ناشی از تبلیغات ضد اسرائیلی اتحادیه به برند و شهرت خود است! این درحالی است که پیش از این شهرت استارباکس به دلیل شرایط کاری اسفناکی که بر کارمندان خود تحمیل می‌کند، خدشه‌دار شده است. 

در بیانیه همچنین آمده است: شهرت استارباکس با محکوم نکردن خون فرزندان مردم فلسطین که ۷۵ سال است هر روز به قتل می‌رسند خدشه‌دار شده است چراکه استارباکس از بربریت و اشغال‌گری اسرائیل حمایت می‌کند. ما تلاش برای جرم انگاری اقدام اتحادیه و همبستگی بین المللی کارگران STARBUCKS را محکوم می‌کنیم. ما خواهان لغو تمامی پیگردهای قانونی علیه اتحادیه هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز