خبرگزاری کار ایران

انتظار کارگران تعدیلی شهرداری جیرفت برای بازگشت به کار

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۴۴۸۲

با گذشت شش ماه از بیکاری ۱۴۳ کارگر شاغل در شهرداری جیرفت، هنوز این کارگران پیگیر بازگشت به شغل سابق خود هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، خرداد ماه سال جاری؛ حدود ۱۴۳ نفر از کارگران قراردادی شهرداری جیرفت بعد از دو تا سه سال کار خدماتی، از سوی کارفرما برای ورود به محل کار خود منع شدند. بعد از چند ماه پیگیری؛ به این کارگران گفته شد بر اساس تاریخ استخدام قبلی خود در دو مرحله برای شروع به کار در شهرداری به کار گرفته می‌شوند. مرحله اول شامل یک گروه ۷۰ تا ۸۰ نفری می‌شود که تاریخ استخدام آن‌ها از سال ۱۴۰۰ آغاز شده و در مرحله دوم مابقی کارگرانی به کار گرفته می‌شوند که تاریخ استخدام آن‌ها از سال ۱۴۰۱ آغاز شده باشد.

به گفته یکی از کارگران؛ با وجود آنکه تعدادی از کارگران تعدیلی مدارک هویتی و تحصیلی خود را برای بازگشت به کار به بخش حراست شهرداری تحویل داده‌اند اما هنوز خبری از شروع به کار این کارگران که همگی متاهل و دارای فرزند هستند، نیست.

وی افزود: در حدود شش ماهی هست که بیکار شده‌ام. در جستجوی کار به واحدهای صنعتی و خدماتی زیادی مراجعه کرده‌ام اما به دلیل شرایط سنی‌ام؛ تا این لحظه کاری برای من پیدا نشده است.

او با بیان اینکه خواسته کارگران تعدیل شده شهرداری جیرفت بازگشت به کار سابق تا رسیدن به شرایط بازنشستگی است، در پایان افزود: در سال ۱۴۰۰ به امید اینکه در آینده وضعیت کاری‌مان بهبود پیدا کند با حقوق حداقل زیر مصوبه مزدی شورای عالی کار (ماهیانه سه میلیون و ۸۰۰ هزارتومان که این رقم در سال ۱۴۰۲ تا حدود ۵ میلیون تومان افزایش یافت) به عنوان نیروی تنظیف و خدمات شهری جیرفت جذب کار شدیم که در نهایت اوایل خرداد ماه سال جاری ببا دلیل استخدام غیر قانونی از سوی مسئولان قبلی؛ همگی ما را بیکار کردند.

در همین رابطه این کارگران چند روز قبل به دفتر اعضای شورای شهر مراجعه کردند که به آن‌ها وعده بازگشت به کارشان را تا یک الی دوهفته آینده دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز