خبرگزاری کار ایران

«WFTU» قتل پنج کارگر بنگلادشی را محکوم کرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۷۳۳۸

WFTU در همبستگی با کارگران بنگلادشی صنعت پوشاک که برای افزایش دستمزدها مبارزه می‌کنند، سرکوب کارگران و همپیمانی دولت این کشور با کارفرمایان چندملیتی را محکوم کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از پایگاه «WFTU»، فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری، در بیانیه‌ای خشونت و قتل کارگران معترض بنگلادشی توسط دولت این کشور را که تعدادشان تا روز گذشته به پنج نفر رسیده است، محکوم کرد. 

این تشکل به نمایندگی از بیش از ۱۰۵ میلیون کارگر در ۱۳۳ کشور جهان، در همبستگی با کارگران بنگلادشی صنعت پوشاک که برای افزایش دستمزدها مبارزه می‌کنند، سرکوب کارگران معترض و همپیمانی دولت این کشور با کارفرمایان چندملیتی را محکوم کرد. 

WFTU اعلام کرده است: علیرغم اینکه بنگلادش تامین کننده اصلی صنعت البسه و پوشاک در جهان است، کارگران این صنعت پوشاک کمترین دستمزد را در سطح جهانی دریافت می‌کنند. اتحادیه مرکزی کارگران پوشاک بنگلادش (GWTUC) به نمایندگی از منافع بیش از پنج میلیون کارگر پوشاک در کشور بنگلادش، تاکنون از همه طرفین درگیر کارفرما و پیمانکار و دولت‌های سهامدار در صنعت پوشاک خواسته برای حفظ این صنعت، به دولت این کشور برای افزایش حداقل دستمزد فشار آورند. 

در مقابل، پاسخ از طرف دولت و کارفرمایان چند میلیتی، سرکوب بوده است. نکته قابل توجه این است که در واکنش به تظاهرات مسالمت‌آمیز کارگران، هزاران نفر دستگیر شدند و پرونده‌ها و محاکمه‌ رهبران اتحادیه‌های کارگری آغاز شده است. همچنین در تظاهرات روزهای گذشته حداقل ۵ معترض توسط پلیس کشته و تعداد زیادی زخمی شده‌اند. 

«WFTU» در کنار کارگران پوشاک بنگلادش و جنبش افزایش دستمزد در این کشور، در راستای مطالبات عادلانه آن‌ها ایستاده است. ما از وابستگان و دوستان خود، اتحادیه‌های کارگری طبقاتی جهان می‌خواهیم که به هر طریق ممکن همبستگی خود را با کارگران بنگلادشی ابراز کنند و سرکوب غیرقابل قبول قتل عام را که با آن مواجه هستند، محکوم کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز