خبرگزاری کار ایران

قبل از خروج پیمانکار، مطالبات مزدی کارگران قطار شهری اهواز پرداخت شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۷۷۵۱

کارگران نگهبان قطار شهری اهواز می‌گویند که پیمانکار هنوز بابت مطالبات مربوط به ۱۳ ماه دستمزد، یکسال عیدی و ۱۴ ماه حق بیمه پرداخت نشده؛ با آن‌ها تسویه حساب نکرده است.

تعدادی از کارگران نگهبان قطار شهری اهواز در تماس با خبرنگار ایلنا، گفتند: ۱۱۳ کارگر نگهبان تحت مسئولیت یک شرکت پیمانکار در پروژه قطار شهری اهواز کار می‌کنند که حدود ۱۳ ماه معوقات مزدی آن‌ها به همراه یک سال عیدی پرداخت نشده است.

این کارگران گفتند: مهمترین نگرانی حال حاضر کارگران نگهبان و حراستی پروژه قطار شهری اهواز و سایر کارگرانی که در این شرکت مشغول کارند، این است که مطالبات معوقه خود را قبل از خروج پیمانکار دریافت نکنند.

به ادعای این کارگران پیمانکاری؛ با توجه به تعطیلی حدود ۵ساله پروژه قطار شهری اهواز، شهرداری به دلیل اختلافات مالی در تکاپوی تغییر پیمانکار است. بنابراین ما کارگران از مدیران و مسئولان شهری درخواست داریم پیگیرتعیین تکلیف و وصول مطالبات معوقه ما کارگران باشند.

آنها گفتند: پیمانکار مدعی است در طول فعالیت در پروژه قطار شهری اهواز منابع مالی کافی برای پرداخت حقوق در اختیار نداشته بنابراین فعالیت کارگاه را متوقف کرده و حقوق کارگران باقیمانده به تاخیر افتاده است.

کارگران در ادامه تصریح کردند: در چند سالی که آن‌ها زیر نظر پیمانکار مذبور مشغول فعالیت بودند، جدا از معوقات مزدی، برخی مزایای مزدی همانند حق سنوات از سال ۹۵ پرداخت نشده است. همچنین یک ونیم سال (سال ۹۸ تا ۹۹) مطالبات معوقه بیمه‌ای طلبکاریم.

آنها تاکید کردند: مسئولان شهرداری اهواز باید قبل از خروج پیمانکار پیگیر پرداخت طلب ما کارگران باشند و با او تسویه حساب کنند چراکه اگر پیمانکار بدون پرداخت از مجموعه خارج شود، دست کارگران برای وصول مطالباتشان خالی می‌ماند.

این کارگران با بیان اینکه کار کارگران نگهبان پروژه قطار شهری اهواز در زمره مشاغل سخت و زیان‌آور است اما از بدو شروع به کار، عنوان سختی کارمان لحاظ نشده است، گفتند: به همین دلیل بازنشستگی کارگران این پروژه عمرانی مشمول مزایای مشاغل سخت نمی‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز