خبرگزاری کار ایران

توضیحات سخنگوی کمیسیون تلفیق:

جزئیات افزایش سن و سابقه بازنشستگی/ سقف سنوات بازنشستگی ۳۵ سال است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۹۸۷۲

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: حداکثر سنوات خدمات برای مردان ۳۵ سال و برای خانم‌ها ۳۰ سال است؛ سن بازنشستگی نیز برای مردان ۶۲ سال و برای خانم‌ها ۵۵ سال مقرر شده است.

محسن زنگنه در گفت‌وگو با ایلنا در ارتباط با افزایش سن بازنشستگی در برنامه هفتم توسعه گفت: در نشست روز گذشته مجلس مقرر شد به جهت رفع ناترازی صندوق‌های بازنشستگی در کنار سایر مصوئبات مجلس، سن بازنشستگی به صورت پلکانی افزایش یابد.

او توضیح داد: بر این اساس، کارگرانی که ۲۸ تا ۳۰ سال سابقه خدمت دارند، مشمول هیچ تغییری نمی‌شوند و سر وقت بازنشست می‌شوند؛ آنهایی که بین ۲۵ تا ۲۸ سال سابقه کار دارند، سالی دو ماه به سنوات اشتغال آن‌ها اضافه می‌شود و سنوات بازنشستگی به همین ترتیب پلکانی زیاد می‌شود.

زنگنه با تاکید بر اینکه سقف این افزایش ۳۵ سال است، اضافه کرد: حداکثر سنوات خدمات برای مردان ۳۵ سال و برای خانم‌ها ۳۰ سال است؛ سن بازنشستگی نیز برای مردان ۶۲ سال و برای خانم‌ها ۵۵ سال مقرر شده است.

به گفته این نماینده مجلس، نگرانی‌هایی که در فضای مجازی مطرح می‌شود با توجه به سقف ۳۵ سال که توسط ریاست مجلس در هنگام رای‌گیری مطرح و در تبصره گنجانده شد، محلی از اعراب ندارد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق تاکید می‌کند: سقف سابقه کار کارگران ۳۵ سال است و بیش از این، سنوات خدمات افزایش نخواهد یافت و ضرب و تقسیم‌هایی که برخی می‌کنند تا رسیدن به این سقف، معتبر است؛ بیش از این افزایش سابقه در کار نخواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز