خبرگزاری کار ایران

اعتصاب کارکنان دولت ایتالیا در اعتراض به فقدان امنیت شغلی

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۰۲۷۵

کارکنان ایتالیایی به عدم تمدید قراردادها، وضعیت کارگران فاقد امنیت شغلی و عدم استخدام نیروی کافی در دولت اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از WFTU، فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری گزارش داد، اعضای اتحادیه سراسری کارگران ایتالیا (USB) شنبه این هفته در اعتراض به‌ عدم وجود امنیت شغلی و عدم تمدید بلندمدت قراردادهای کار اعتصاب کردند. 

این اعتصاب کارکنان ایتالیایی بخش عمومی از روز جمعه ۱۸ نوامبر شروع شده و تا شنبه ادامه یافته است. کارگران دلیل شروع این اعتصاب در بخش‌های مختلف از جمله بخش خدمات دولتی و عمومی را عدم تمدید قراردادها، تثبیت وضعیت کارگران فاقد امنیت شغلی و عدم استخدام نیروی کافی در دولت عنوان کردند. 

مدیران دولتی در ایتالیا از طریق موقتی‌سازی قراردادهای کارکنان دولتی و بخش عمومی، عملاً تحقیر کارکنان دولتی و شهرداری‌ها را در دستور کار دارند، و در محیط کار عملاً نیروها را مدام به اخراج تهدید می‌کنند. 

کارگران و کارمندان ایتالیایی در بخش عمومی و دولتی کمترین میزان افزایش حقوق در اتحادیه اروپا را نیز داشتند. در حال حاضر، کارگران دولتی ایتالیا دستمزدهایی دریافت می‌کنند که به طور قابل توجهی کمتر از سایر کشورهای اروپایی است و در حالی که تورم در دو سال گذشته سر به فلک کشیده است، دستمزدها ۷ درصد کاهش یافته است. در این شرایط، با قراردادی که دو سال پیش منقضی شده است، دولت ترجیح می‌دهد به‌جای بحث در مورد تمدید قرارداد با افزایش دستمزد واقعی، به کارگران پاداش بدهد. 

این گزارش تاکید می‌کند که معلمان و پرستاران باوجود اینکه در این دو حوزه به شدت کمبود نیروی کار وجود دارد، استخدام رسمی و دائمی نمی‌شوند و هرکدام ۲۵۰ هزار نیروی قرارداد موقت دارند. در خود دولت نیز ۱۰۰ هزار کارمند و کارگر وجود دارد که حداقل ۵۰ هزار نفر آنان واجد شرایط قانونی و حقوقی استخدام رسمی هستند و همگی نیروهای قراردادی محسوب می‌شوند. 

اتحادیه USB در ایتالیا در قطعنامه صادر شده توسط این تشکل خواستار افزایش حقوق ماهیانه ۳۰۰ یورویی خالص فیش‌های حقوقی کارکنان بخش عمومی از پرستاران و معلمان تا نیروهای شهری و اداری توسط دولت شده است. همچنین لغو قراردادهای موقت و استخدام ۱۰۰ هزار نیروی دائمی توسط دولت در بخش‌های مختلف از جمله بهداشت و آموزش مطالبه‌ی دیگر این اتحادیه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز