خبرگزاری کار ایران

مشکل معوقات مزدی و بیمه‌ای کارگران شهرداری سی‌ سخت حل نشد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۰۷۳۴

کارگران شهرداری سی سخت هنوز ۷ ماه حق بیمه و حدود ۱۶ ماه حقوق معوق دارند.

جمعی از کارگران مجموعه شهرداری سی سخت در تماس با خبرنگار ایلنا، از عدم دریافت حقوق خود به مدت حدود ۱۶ماه خبر دادند. این کارگران که در عین حال ۷ ماه حق بیمه پرداخت نشده دارند، گفتند در نتیجه بی‌توجهی مسئولان شهری حدود یک ماه پیش نامه‌ای به دادستان برای کمک به رفع مشکلاتمان نوشتیم گویا هنوز پاسخ نداده‌اند.

به گفته‌ی کارگران، وضعیت شهرداری از ابتدای سال جاری با تغییر شهردار رو به بهبودی بود و مطالبات تا حدودی پرداخت می‌شد اما شرایط بار دیگر تغییر کرد و بر میزان مطالب افزوده شد.

این کارگران گفتند: شهرداری از زمان زلزله سی سخت پیگیر ۸ تا ۹ میلیارد تومان طلب خود از بنیاد مسکن بود که شهردار فعلی با پیگیری این پول را که بابت صدور پروانه ساخت واحد‌های مسکونی از دولت طلب داشت، به یکباره وصول کرد اما مشکل اینجاست که پول به حساب عمرانی شهرداری برای مخارج شهر واریز شده و شهردار بدنبال راه‌حل برای بازگرداندن آن به حساب جاری شهرداری است تا بتواند بخشی از معوقات مزدی کارگران را بپردازد که این امر زمان بر است.

این کارگران که ۷ ماه حق بیمه و حدود ۱۶ ماه حقوق معوق دارند، گفتند: مطالبات بیمه‌ای کارگران شهرداری سی سخت به ۵ ماه در سال ۱۴۰۱ و دو ماه در سال جاری (۱۴۰۲) مربوط می‌شود در عین حال از مهر ماه سال جاری حقوق دریافت نکرده‌ایم و ۱۴ ماه معوقات مزدی سالهای ۱۴۰۰ و۱۴۰۱ هم پرداخت نشده است.

آنها درباره مشکلات بازنشستگی تعدادی از همکاران خود نیز گفتند: بازنشستگی حدود ۵ تا ۶ نفر از همکاران به دلیل پرداخت نشدن ۷ ماه حق بیمه از یک الی دو سال پیش با مشکل مواجه شده و آن‌ها امکان بازنشسته شدن ندارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز