خبرگزاری کار ایران

WFTU تهدید جانی فعالان کارگری در کلمبیا را محکوم کرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۰۸۰۱

در بیانیه این تشکل WFTU آمده است: رهبران کارگری در کلمبیا زیر فشار تهدید قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از WFTU، فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری در همبستگی با کارگران کلمبیایی و اتحادیه کارگری «SINTRASECOL» اعلام کرد که تهدید به مرگ علیه چندین رهبر اتحادیه کارگری در کلمبیا را محکوم می‌کند. 

در بیانیه این تشکل جهانی آمده است: 

رهبران برجسته کارگری در کلمبیا زیر فشار تهدید قرار دارند. در میان اتحادیه‌های کارگری که مورد تهدید قرار گرفته‌اند، جان مونسالو گومز (رئیس ملی سندیکاهای کارگری کلمبیا) نیز حضور دارد. 

برای جنبش صنفی جهانی روشن است که حق دفاع از حقوق و آزادی‌های کارگران قابل مذاکره نیست و با اتهامات واهی نمی‌توان آن را سلب کرد. صدا و نمایندگی کارگران در کلمبیا و جاهای دیگر را نمی‌توان خاموش کرد.

WFTU تهدیدات مرگباری که در کلمبیا علیه اتحادیه‌های کارگری از نظر امنیتی توسط گروه‌های مافیایی سرمایه‌داران در این کشور صورت می‌گیرد را محکوم و دولت این کشور را موظف به مقابله با این تهدیدات می‌داند. 

فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری از اعضای خود در منطقه آمریکای لاتین و در سراسر جهان می‌خواهد که همبستگی خود را با کارگران کلمبیا اعلام و از دولت این کشور بخواهند تا فشار بر گروه‌های مافیایی و تروریستی باقی‌مانده در این کشور را افزایش دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز