خبرگزاری کار ایران

روایتِ بلاتکلیفی ۱۶ نفر از کارگران بازنشسته شهرداری شوش برای دریافت سنوات

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۰۱۰

حدود ۱۶ کارگر «شهرداری شوش» ۸ ماه بعد از بازنشستگی با وجود صدور حکم توقیف اموال شهرداری هنوز نتوانسته‌اند مطالبات سنواتی خود را دریافت کنند.

جمعی از کارگران بازنشسته شهرداری شوش در تماس با خبرنگار ایلنا، گفتند: ۱۶ کارگر بازنشسته شهرداری شوش هستیم که از ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۱با استفاده از قانون سخت و زیان‌آور بازنشسته شده‌ایم با این حال علارغم گذشت ۸ ماه، هنوز شهرداری علارغم توان مالی کافی مطالبات سنواتی آن‌ها را نمی‌پردازد.

به گفته یکی از کارگران بازنشسته، کارفرما در زمان بازنشستگی کارگران وعده‌ی پرداخت مطالباتشان را می‌داد اما بعدا به بهانه‌های مختلف از جمله مشکلات مالی از پرداخت مطالبات سنواتی کارگران طفره رفت.

این کارگر درباره روند پیگیری حقوقی دریافت مطالبات خود و سایر همکارانش گفت: بعد از بدقولی شهرداری سه تا چهار نفر از کارگران بازنشسته به صورت مجزا به اداره کار شهرستان شوش شکایت کردند و اداره کار حکم به پرداخت مطالبات سنواتی آن‌ها داد اما کارفرما تمکین نکرد و پرونده برای اجرای احکام به سایر مراجع قضایی انتقال پیدا کرد.

به گفته او، بعد از کش و قوس‌های فراوان در نهایت نهاد قضایی در حالی با قبول مشکلات مالی کارگران و شهرداری، یکسال دیگر به شهرداری فرصت پرداخت مطالباتمان را داد که باتوجه به شرایط سخت اقتصادی، کارگران تحمل بی‌پولی و مشکلات ناشی از آن را ندارند.

این کارگر درباره جرئیات مطالبات کارگران بازنشسته شهرداری شوش گفت: میانگین سنوات پایان خدمت هر یک از بازنشستگان بر اساس سوابق کاری حدود ۱۸۰ تا ۲۱۰ میلیون تومان است که کارفرما به بهانه نداشتن منابع مالی، توان پرداخت آن را ندارد.

وی با بیان اینکه مابقی کارگران بازنشسته‌ای که طرح شکایت نکرده‌اند مطالبات خود را به مرور و طی چند سال دریافت خواهند کرد، در ادامه گفت: خانواده‌های کارگران بازنشسته برای حق سنوات برنامه ریزی کرده‌اند اما با روالی که شهرداری در پرداخت سنوات بازنشستگان در پیش گرفته است، ارزش نقدی طلب آن‌ها نیز کاهش می‌باید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز